İşletme (İngilizce) Dersler

Üniversitemize yeni kaydolan öğrencilere oryantasyon programı kapsamında müfredat, işleyiş, birimler, yönetmelikler, sistem ve olanakların tanıtılması ile genel kültür kazandırmak.

İşletme ve yönetimde temel konular ve fonksiyonları tanımak. İşletmenin geniş bir perspektifte incelenmesi amaçlanmaktadır.

Üniversitemize kayıtlanan yeni öğrencilerimize, üniversite nedir, ne değildir? Eğitim ve öğretim hayatı boyunca nelere dikkat etmeli, neler yapması ve yapmaması gerektiğinin anlatılması.

Öğrencilerin akademik çalışma becerilerini geliştirmek, eleştirel düşünme ve araştırmaya cesaretlendirmek için sınıf içinde sözlü mülakatlar, interaktif ders uygulamaları, makale yazımı, yoğun teknoloji kullanımı ile dinleme etkinlikleri, alıştırmalar ve kelime bilgisini geliştirici çalışmalar yapılır.

Sosyal düzen; hukukun prensipleri; hukukta hiyerarşi; Kanunun dalları; Kanuni ilişkiler ve haklar; Ticari Hukuk; Kanunda bireysel haklar; Özel Sözleşme çeşitleri (leasing, franchising, factoring, fortfaiting).

Kümeler ve küme işlemleri, reel sayılar, cebirsel işlemler ve temel eşitlikler, kartezyen koordinat sistemi, lineer ve ikinci dereceden denklemler, lineer fonksiyonlar, lineer ve kuadratik fonksiyonların grafikleri, limit, süreklilik, türev, üstel fonksiyonlara ve logaritma fonksiyonuna giriş, finans matematiği, matrisler, matris işlemleri, determinantlar, Cramer kuralı, lineer programlama problemleri. Üstel ve logaritma fonksiyonların türevleri, belirsiz integral, integral teknikleri, belirli integral ve uygulamaları.

Psikoloji bilimini anlamak. Psikolojiye Giriş

Modernite ve post-modernitenin tanımı, moderniteye temel kuramsal yaklaşımlar, sanayi devrimi ve sonuçları, Fordizm ve Taylorizm, egemen tüketici kavramı, tüketim kültürü ve küreselleşme, aşırı tüketimin çevresel etkileri.

Kurumsal iletişim dersinde; şirketler, devlet kurumları ve kar amacı gütmeyen kuruluşlar gibi kuruluşların çalışmasına, büyümesine, paydaşlarla bağlantı kurmasına ve topluma katkıda bulunmasına izin veren iletişim biçimleri incelenmektedir.

Mikro ve makroiktisadın temel kavramları, iktisadi problem; arz, talep ve fiyatın belirlenmesi; tüketici davranışı teorisi; firma teorisi; piyasa yapıları; milli gelir ve milli gelirin hesaplanması; ekonomik kalkınmaya, işsizliğe ve enflasyona yönelik sorunlar; makroekonomik politika araçları.

Derste küreselleşme çerçevesinde dünyadaki ana gelişmeler incelenecektir. Küreselleşme ile politika, küreselleşme ile ekonomi, küreselleşme ile yoksulluk, küreselleşme ile kültür arasındaki ilişkilere, insan göç akışına olduğu kadar küreselleşmenin gelişmesinde teknolojinin oynadığı role özel vurgu yapılacaktır. Bu derste ayrıca küreselleşmenin çevre sorunlarına olan etkisine de bakılacaktır.

Dersin sonunda öğrenciler siyaset biliminin ne olduğunu anlayacak ve siyasetin temel kavram ve teorileri hakkında daha fazla anlayış geliştireceklerdir. Ayrıca siyaset dünyasında karşılaştıkları sorunları yorumlayabilmeli, araştırabilmeli ve eleştirebilmelidirler.

İnsan sosyal davranışının incelenmesi ve bu davranış üzerinde toplumun etkisinin kavranması, grup dinamikleri ve bunun insan popülasyonları ve bireyler üzerindeki etkisinin incelenmesi.

Dersin amacına uygun olarak, öğrencilerin özgür ve bilimsel düşünce gücüne ve geniş bir dünya görüşüne sahip bireyler olmalarını sağlamak, ulusal kültürümüzün ve dilimizin evrensel kültür içinde korunarak geliştirilmesine ve zenginleştirilmesine katkıda bulunmalarını sağlamak amacıyla TÜRK 103 dersinde; dillerin ortaya çıkışı, köken ve yapı bakımından dünya dilleri, Türkçe'nin dünya dilleri arasındaki yeri, Türkçe'nin tarihsel gelişimi, yapı bakımından Türkçe,sözcükleri kök ve eklerine ayırma ve sözcük türetme çalışmaları, anlatım bozuklukları,dilekçe yazma,özgeçmiş hazırlama gibi konular işlenmekte; dersin amacını desteklemek üzere çeşitli romanlar, şiir kitapları, deneme kitapları okunup incelenmektedir.

Yönetim teorisinin gelişimi; yönetim fonksiyonları ve yönetimin değerlendirilmesi; çevre, şirket kültürü ve küreselleşmenin etkileri; karar verme; amaç belirleme ve planlama; stratejik yönetim, planlama araç ve teknikleri; organize etme ve koordinasyon; insan kaynakları yönetimi; liderlik; kontrol.

İşletme dili olarak muhasebe; finansal tablolar; muhasebe kayıtları; büyük defter, günlük defter, mizan; karın ölçülmesi ve muhasebe çevriminin tamamlanması; düzeltme kayıtları ve finansal tabloların hazırlanması; ticari aktivitelerin muhasebeleştirilmesi; dönen varlıkların, duran varlıkların ve kısa vadeli borçların muhasebeleştirilmesi.

Bilgi Çağı Gereksinimleri, Yazılım ve Çoklu Ortam, İşletim Sistemleri, Bilgisayarın İçindekiler (Bellek, CPU, Depolama, Giriş/çıkış, Ağlar, İnternet, Verimlilik Yazılımı), Proje hazırlama.

Arz ve talep, fiyatın belirlenmesi; esneklik; tüketici davranışı teorisi; üretim teorisi ve maliyetler; rekabetçi ve rekabetçi olmayan piyasalarda çıktının belirlenmesi; üretim faktörlerinin fiyatlandırılması; genel denge analizi.

İşletme hukuku, ticari işletme, ticaret şirketleri, kambiyo senetleri hakkında temel hukuki bilgi

Descriptive statistics; fundamental concepts of probability; random variables; probability distributions (binomial, geometrical, hyper-geometrical, Poisson, normal and Student's distributions); sampling theory; point estimation and interval estimation.

Bir araştırma problemini ele alıp, hipotez geliştirmek ve uygun araştırma tasarımı ile veri toplayıp, analiz etme ve raporlama becerilerini kazanmak. Araştırma yöntemlerini, excel ve word kullanımını öğretmek.

Örgütsel davranışın tanımı; algılama süreci; kişilik ve tutumlar; motivasyon; öğrenme; çalışma grupları; çalışma ve stres yönetimi; güç ve liderlik; iletişim; karar verme; örgüt kültürü ve yapısı; değişim yönetimi ; çatışma yönetimi ; kültür.

İşletme Stratejisi ve Pazarlama Planı; pazarlama çevresi; Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışları; Pazar Bölümleme, Hedef Pazar Seçimi ve Konumlandırma; Fiyat, Dağıtım ve Pazarlama İletişimi Stratejileri; Rekabetçi Üstünlük Sağlama Stratejileri.

Milli Gelir, milli gelirin bileşimi ve milli geliri belirleyen süreçler ve değişkeler; ekonomik büyüme ; işsizlik ve enflasyon; Finansal sistem, maliye politikaları; para ve para politikaları; uluslararası ticaret ve D.Ö.B.

Dersin amacı öğrencilere finansal tablo analizi ile ilgili bilgileri aktarmak ve işletme performansını değerlendirme becerisi kazandırmaktır.

Türk İnkılabının tarihi anlamını ve önemini belirtmek. XIX. yüzyıldan itibaren Osmanlı İmparatorluğu’nda görülen değişimleri ve İmparatorluğun çözülme nedenlerini, kurtarma çabalarıyla birlikte ele almak. Türk ulusunun, bağımsızlığını kazanarak varlığını sürdürmek amacıyla gerçekleştirdiği Kurtuluş Savaşı’nın hazırlık ve savaş evrelerini, ulusal egemenliğe dayalı yeni ve çağdaş devletin kuruluş aşamaları ile ilişkilendirerek değerlendirmek. Atatürk döneminde Türkiye Cumhuriyeti’nin iç ve dış politika sahasında harcadığı çabaları, ekonomik hedeflerine ulaşma gayretini ve bu alanlardaki kazanımlarını göstermek. Toplumsal ve kültürel alanda yapılan inkılaplarla ulaşılmak istenen çağdaş uygarlık düzeyini tanıtmak. Mustafa Kemal Atatürk’ün asker, devlet adamı, inkılapçı kişiliğini ve Atatürkçü düşünce sitemini açıklamak ve dünyadaki yerini vurgulamak. Bu çerçevede, Atatürk İnkılaplarını akılcı, bilimsel ve milli esaslar doğrultusunda kavratarak, Türk Cumhuriyeti’nin güncel gelişmeleri üzerinde bilinç kazandırmak ve olayları değerlendirme yeteneğini geliştirmek.

Maliyet terimleri ve amaçlar; GİG, işçilik ve materyal kontrolünün muhasebeleştirilmesi; sipariş maliyeti, safha maliyeti, işletim maliyeti sistemleri; ortak ve yan ürünlerin maliyetlendirilmesi; standart maliyetlendirme, değişken maliyetlendirme; faaliyet tabanlı maliyetlendirme; kalite maliyetleri.

B1 düzeyinde – öğrenciler kariyer tercihleri için gereken mesleki becerileri ayırt edebilir. Şirket tiplerini ve faaliyetlerini ayırt edebilir. Öğrenci; iş ortamında tavsiye ve öneride bulunabilir. İş bağlantısı geliştirmek için gereken yapıları kullanabilir. Geçmiş Zaman, Şimdiki Zaman ve Geçmiş Zamanın Hikayesi Kiplerini kullanarak gerçekleşmiş ve gerçekleşen olayları aktarabilir, farklı gelecek zaman kiplerini kullanarak planlama yapabilir. Karşılaştırma yapıları kullanarak iki veya daha fazla şeyi karşılaştırabilir. Şimdiki Zaman ve Geçmiş Zaman Kiplerinde edilgen yapıyı kullanabilir. Farklı fiil kalıplarını kullanabilir ve çeşitli zamir, sıfat ve diğer yapıları kullanarak miktar belirtebilir. 1. ve 2. tipte koşul cümleleri kurarak işle ilgili tahmin yürütebilir. Kısa bir iş raporu yazabilir.

Finansal sistem ve faiz oranları, paranın zaman değeri, sermaye bütçelemesi, sermaye yapısı teorileri, temettü politikası, bono fiyatlaması , risk ve getiri, ağırlıklı ortalama sermaye maliyeti, varlık değerleme.

Bu dersin amacı, Karar vermede karşılaşılan bir problemi formüle etme, matematik modelini kurma, modelden çözümünü elde etme, modeli ve çözümünü kontrol etme, değerlendirme, elde edilen çözümü uygulama bilgi ve becerisini kazandırmaktır.

Bilgi sistemleri, örgütler ve stratejileri, bilgi işlem teknolojileri, iş zekası kuruluşları, veritabanı ve bilgi yönetimi kazanımı vermeyi amaçlar. Bilgisayarlara Giriş, bilgi sistemleri çalışmasının temelini oluşturur. E-Ticaret uygulamaları, dijital ürünler, iş zekası ve etik.

Stratejik Yönetim ve Politikaların teorik ve uygulamalı olarak sunulması. Vizyon oluşturma; iç ve dış çevre analizi; GZFT (SWOT) oluşturma; Strateji geliştirme ve seçme; Strateji uygulama; Kontrol, değerlendirme ve değişim yapma.

İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili temel kavramları bilinmesini sağlamak ve sektörde karşılaşabilecekleri durumlarla ilgili pratik ve akademik bilgilere sahip olmalarını sağlamak. İnsan Kaynakları Yönetiminin tüm alt fonksiyonları(işe alım süreci, mülakatlar, kariyer gelişimi, iş kanunları), vaka analizleri.
 

Finansal Pazarlar ve Kurumların Rolü, Faiz Oranları, Merkez Bankası Sistemi, Para ve Sermaye Piyasaları, Tahvil ve Hisse Senedi Değerleme, Yatırım Fonları, Bankacılık Sistemi, İstanbul Menkul Kıymet Borsaları ve Borsa İstanbul

Öğrenci 20 iş günü boyunca stajını İktisadi İdari Bilimler Fakültesi’nin uygun bulduğu bir işletmede uygulamalı olarak gerçekleştirir. Öğrenci staj süresince dahil olduğu çalışmaları, bir dosya halinde ve staj yaptığı yerin yönetim birimlerince onaylanmış olarak İşletme Bölümüne teslim eder. İşletme Bölümü “Staj Komisyonu” tarafından uygun bulunan dosyalara ait stajları kabul eder.

Öğrenciler, mezuniyet hakkını elde edebilmek için bir araştırma projesi yazmak zorundadır. Bu proje, bir danışman gözetiminde yazılıp tamamlandıktan sonra, bir jüri önünde sunulacaktır. Öğrencilerden, öğretimleri boyunca edindikleri bilgi ve becerileri bu projede yansıtmaları beklenmektedir. Bu tecrübe onlara bilimsel yöntemleri uygulama fırsatı verecek, onların yazılı ve sözlü prezantasyon becerilerinin gelişmesine yardımcı olacaktır.

Hedefler her bölümden önce belirtilecektir. Anahtar terimler ve kavramlar, gerçek hayattan örnekler, görsel öğeler ve sınıf tartışmaları yoluyla açıklanacaktır. Kursta tartışılan konuları daha da netleştirmek ve bunları gerçek yaşam veya varsayımsal durumlara uygulamak için kısa vakalar kullanılacaktır. Öğrencilerin kursa katılımı şiddetle teşvik edilir. Öğrenciler ayrıca, işlenen konularla ilgili güncel gelişmeleri içeren süreli yayınlardan, gazetelerden ve dergilerden haber ve makaleleri sınıfa getirmeleri ve bunları sınıfta tartışmaları için teşvik edilir.

Satış yönetimin önemi; pazarlama ve tutundurma karması içinde satış yönetimi; strateji ve satış yönetimi; satış temsilcilerin seçilmesi, eğitimi, yükselmesi, teşvik edilmesi, yönlendirilmesi; satış takımlarının oluşturulması; satış performans değerlendirilmesi; satış temsilcilerinin ücretlendirilmesi ve kontrolü.

İş hayatında girişimcilerin rolü; küçük işletmelerin yönetiminde karşılaşılan sorunlar; hükümet politikalarının küçük işletmeler üzerindeki etkileri; küçük işletmeler için gerekli teknik ve işlevsel beceriler; girişimcilerin kişisel nitelikleri; işletme planlarının geliştirilmesi.

To provide students with competence in Project Cycle and Organization, Project Management Processes, Project Time Management, Pre-feasibility-Feasibility, Project selection methods and Portfolio management, Project Cost, Risk Management.

Ders kapsamında; "Yenilik Yaratma Çevresi", "Yenilik Türleri", "Yenilik Yaratma Süreci", "Yaratıcı Düşünme Teknikleri; Beyin Fırtınası, Yanal Düşünme, İkili Çağrıştırma, Morfolojik Analiz, La Salle Matrisleri, Yaratıcı Problem Çözme Teorisi (TRIZ)", "Araştırma ve Geliştirme" ile "Fikri Mülkiyet Haklarının Korunması ve Desteklenmesi" konuları ayrıntıları ile birlikte irdelenecektir.

Dersin ana amacı, İşletme alanında öğrenim gören öğrencilere bilimsel araştırmanın temel prensiplerini uygulamalarını ve araştırma yapma becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmaktır. Bu dersi alan öğrencilerin, bitirme projelerini nasıl yapacakları ve araştırmalarını nasıl sunacaklarını öğrenmeleri beklenir. İşletme alanında araştırma konusu seçen öğrenciler araştırmalarının konusunu, önemini, literatür taramasını içeren araştırma projelerini hazırlar.

CIN 101 dersinin devamı niteliğinde olup öğrenilen konuların pekiştirilmesini, kelime bilgisinin arttırılmasını ve bunların çeşitli diyaloglarda kullanılmasını hedefler.

Bu ders Çince'ye bir başlangıç niteliğinde olup, öğrencilerin 4 temel tonlama becerisini kazanmalarını, sözcük bilgisi geliştirmelerini ve temel dilbilgisi kurallarını öğrenerek kullanabilmelerini amaçlar.

CIN 102 dersinin devamı niteliğinde olup öğrenilen konuların pekiştirilmesini, kelime bilgisinin arttırılmasını ve bunların çeşitli diyaloglarda kullanılmasını hedefler.

CIN 103 dersinin devamı niteliğinde olup öğrenilen konuların pekiştirilmesini, kelime bilgisinin arttırılmasını ve bunların çeşitli diyaloglarda kullanılmasını hedefler.

İktisat biliminin doğuşunu ve gelişimini hazırlayan ve sağlayan düşünce ve kuramların tarihi süreç içerisinde kimler tarafından ortaya konulduğunu ve bunların mahiyetini ve metodolojilerini içeren sistem ve doktrinlerin incelenmesi.

Stratejik düşünme, oyun teorisini tanımlama, tam bilgiye dayalı statik oyunlar, baskın ve bastrılmış stratejiler, Nash dengesi, Cournot duopol ve oligopol modelleri, karma stratejiler, dinamik oyunlar ve çözüm kavramları, tekrarlı oyunlar, pazarlık modelleri, eksik bilgi ve belirsizlik.

Ders kapsamında, öncelikli olarak finansal piyasaların önemi açıklanır. Paranın tanımı ve fonksiyonları açıklandıktan sonra para arzı ve para talebi konuları detaylı bir şekilde öğretilir. Merkez bankasının para politikası stratejisi araçlar ve amaçlar çerçevesinde gösterilir.

Uluslararası ticaretle ilgili klasik ve Neo-Klasik teoriler; Heckscher-Ohlin teorisi; Stolper-Samuelson teorisi; güncel teoriler; gümrük tarifeleri ve sübvansiyonlar; kotalar, ticaretin liberalleştirilmesi için gösterilen çabalar; ekonomik bütünleşme; ödemeler dengesi; döviz piyasaları.

Kalkınmanın anlamı, kalkınmanın ölçülmesi, azgelişmiş ülkelerin özellikleri, kalkınma teorileri, kalkınma ile sektörlerin, teknolojinin, beşeri sermayenin ilişkileri, küreselleşme ile değişen kalkınma yaklaşımları gibi konular anlatılmaktadır.

Ekonomik küreselleşmenin tarihsel kökeni, aşamaları, çağdaş küreselleşme sürecinin dinamikleri, küresel ekonomik kuruluşlar, dünya ekonomisinin güncel sorunları / küresel kriz

Derste; emek arzı, emek talebi, ücret farklılıkları, işgücü hesaplamaları ve işgücü bakımından makroekonomik politikalar gibi konular açıklanır.

Ekonomi ve çevre, doğal kaynaklar ve etkin kullanımı, ekonomik verimlilik ve piyasalar, çevre standartları ve ekonomi, kirliliğin toplumsal etkileri, çevre koruma maliyetleri, fayda - maliyet analizi, çevre politikaları analizi, uluslararası anlaşmalar, ekonomik kalkınma ve çevre.

Türkiye ekonomisinde kuruluşundan bu yana kaydedilen gelişmeler; Türkiye ekonomisinin analizi; yapısı, trendleri, problemleri ve politika uygulamaları; küreselleşme ve Türkiye ekonomisi; Avrupa Birliği ile Türkiye arasındaki ilişkiler.

Beklenen getiri ve risk; menkul değerler ve menkul değer piyasaları; finansal enformasyon kaynakları; piyasa endeksleri; menkul değer fiyatlarını belirleyen etkenler; portföy çeşitlendirmesi; finansal varlıkları fiyatlandırma modeli; bono fiyatlandırması; getiri eğrisi; faiz oranı riski; tek endeksli piyasa modeli, hisse senetlerinde fiyat hareketleri ve teknik analiz; temel analiz; portföy seçimi; yatırım performansı değerlendirmesi; türevler

Uluslararası para ve sermaye piyasalarındaki gelişmeleri tanımlamak, analiz etmek ve değerlendirmek Küreselleşmiş bir dünyada özel sektör veya kamu şirketi yöneticileri olarak tutarlı finansal yönetim kararları verebilmek İşletme yöneticileri olarak finansal krizlerin zarar verici etkilerinden korunmak ve krizleri fırsata çevirebilmek Faiz ve döviz riskine karşı korunma teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak Döviz piyasalarının işleyişi ve döviz kurlarını tahmin yöntemleri hakkında temel bilgiler edinmek Uluslararası piyasalar ve uluslararası bankacılık hakkında temel bilgilere sahip olmak Döviz kurunun uluslararası finansman ve ulusal ekonomi üzerindeki etkilerini incelemek Gelişen piyasaların uluslararası finans sistemindeki yeri hakkında fikir sahibi olmak

Öğrencilerin bu derste selamlaşma, tanışma, sipariş verme, hesap ödeme, sınıf içerisinde bulunan nesneleri ve evini tarif etme konularında beceri kazanmasını sağlamak.

Öğrencilere bu derste günlük akış, randevu vermek, randevu almak, iptal etmek, yol tarifi, tarihler, aylar, günler ve meslekler hakkında bilgi kazandırılır.

İletişimsel Metot, görsel-işitsel metotlar, soru-cevap tekniği, dilbilimsel metot, takım/grup çalışması, rol oynama/dramatize etme

İletişimsel Metot, görsel-işitsel metotlar, soru-cevap tekniği, dilbilimsel metot, takım/grup çalışması, rol oynama/dramatize etme

Tarih öncesi mağara resimlerinden başlayarak kronolojik sıraya göre Mezopotamya, Mısır, Anadolu, Ege, Yunan, Roma ve Bizans mimari, heykel ve resim sanatları görsel örneklerle zenginleştirilerek anlatılır.

Bu dersin amacı, dağıtım, ulaşım, uluslararası lojistik uygulamaları, kilit performans göstergeleri, müşteri hizmetleri, tedarik zinciri yönetimi, tedarik zinciri rolünün liderliği gibi lojistik alanlarına pratik, yönetimsel bir bakış açısı sağlamaktır. Uluslararası Lojistikte temel kavramlar, farklı ulaşım türleri ve Uluslararası Lojistik'in ana bileşenleri

E-Ticarette yer alan iş tipleri. e-ticaret alt yapısı. İnternetin gelişimi ve ticaretteki önemi.B2B,B2C,C2C, mobil ticaret, sosyal ticaret, yerel ticaret. e-ticaret pazarlama, e-ticarette reklam. Sosyal networkler.e-ticarette etik,sosyal ve politik konular.

Küresel pazarlamaya giriş; küresel ticaret, siyasi, hukuki, yasal, sosyal, ekonomik ve kültürel ortamlara bakış; küresel bilgi sistemleri ve pazar araştırması, küresel pazar bölümleme, hedefleme ve konumlandıma, küresel pazara giriş stratejileri, global ürün ve marka kararları, global fiyatlandırma kararları; küresel pazarlama kanalları ve fiziksel dağıtım; küresel pazarlama iletişimi kararları. Ticaret ve pazarlama arasındaki ticaret kanunları, gümrük ve yönetmelikler, etkileşim altında pazarlama stratejilerindeki farklılıklar.

Küresel işletmeciliğin tanımı. Küresel işletmecilik ve yerel işletmecilik arasındaki farklar. Piyasaların küreselleşmesi, şirketlerin uluslararasılaşması. Küresel işletmecilikteki oyuncular. Doğuştan küresel ve uluslararası işletmelerin ortaya çıkışı. Kültürel çevre. Politik ve yasal çevre. uluslararası işletmecilikteki riskler. Bölgesel ekonomik entegrasyonlar. İhracat-ithalat, doğrudan yabancı yatırımlar. Lisanslama, franchising.

Küreselleşme; küreselleşmede ve kurumsal değişikliklerde yeni akımlar; ekonomik kalkınma; yeni binyılın kalkınma hedefleri; insani gelişim ve sürdürülebilir kalkınma.

İş dünyasında küreselleşme ve çeşitlilik artması, çalışanları uluslararası ticarette kültürler arası bileşende etkin bir şekilde çalışmaya zorlamaktadır. Gittikçe daha fazla insan diğer kültürlerden insanlarla etkileşime geçecektir. Bu nedenle, kültürlerarası çalışmalara yönelik eğitim, iş türüne bakmaksızın bir "zorunluluk" haline geldi. Ders bu içeriği vermektedir.

Türkiye Dış Ticaretinin kısa tarihi; ihracat ve ithalatımızın ürün ve ülke bazında yapısal değişimi; dışa açılma öncesi ve sonrasında dış ticaret politikaları ve sanayileşme stratejileri (ithal ikameci ve ihracata dayalı sanayileşme, dış ticaretimiz ve kalkınmaya etkisi, yeni teşvik sisteminin bu bağlamda önemi ve etkileri). Neo-liberal dönemde ve özellikle son 10 yılda dış ticaretimizin yapısal analizi, dış ticaret politikalarının ve özellikle 2023'e yönelik stratejik hedefler ile ticaret ortaklarımızda eksen kayması olup olmadığının irdelenmesi.

Ders siyasi bir ideoloji olarak ekolojizm, küresel ısınma, ozon tabakası, su ve enerji kaynakları gibi problemleri ve sürdürülebilirlik ve tüketim gibi bu çevre problemleri üzerinde etkin olabilecek faktörleri içerir.

Bu ders, öğrencilere neden ülkelerin farklı ekonomik kalkınma seviyelerine ve farklı siyasi sistemlere sahip olduklarına dair teorik yaklaşımları ve bu farklılıkların pratikteki sonuçlarını analiz etmeyi öğretir. Bu ders, kalkınmakta olan ülkelerin siyasi ve ekonomik yapılarını inceler.

Bu ders, insan haklarının gelişimi, çağdaş insan hakları anlayışı, Birleşmiş Milletler, organları ve insan hakları, Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi, yaşam hakkı, kişi özgürlüğü ve güvenliği hakkı ve çocuk haklarını kapsar.

İş etiği ile ilgili teorilerin incelenmesi, etik karar vermenin temel etik ilkeler ışığında incelenmesi. Etik duyarlılık oluşturmak. Ahlaki sorumluluk ve suçlama; etik olmayan davranışların sonuçları. İş etiği, kurumsal yönetim etkileşimi; OECD kurumsal yönetim ilkelerinin incelenmesi. Kuruluşlarda ve endüstride etik davranış kuralları geliştirmek ve uygulamak.

Öğrencilerin küresel yönetişim ve STK'ların rolü hakkında geniş bir anlayış kazanmaları beklenmektedir. Ayrıca vaka çalışmaları yoluyla ekip çalışması, araştırma, yazma, analiz ve sunum konularında deneyim kazanacaklar.

Özellikle öğrencinin eğilimi olan ve ilgi duyduğu alanı ile ilişkili konulara dair ön görüşme, Hazırlanacakları seminer programında konu seçimi, Öğrencileri yönlendirme; Seçilen Konu Üzerine Çalışmalarını Sürdüren Öğrencilerin Yararlanacakları Kaynaklar, Araştırma Metodları ve Sunum Hazırlamada Kullanılan Yardımcı Malzemelerin Hazırlığı: Seminer afişi, Ses cihazları, Slayt makinesi, Perde; Sunum Aşamaları: Yazılı metin, Görsel malzemeler, Seminer kritiği ve değerlendirilmesi.

Sosyal psikolojinin tanımı, ön yargı, uyma ve otoriteye itaat, sosyal algı, sosyal biliş, tutumlar, bilişsel çelişki, toplum yanlısı davranışlar, benlik, temel araştırma yöntemleri

Teknoloji bağımlılığının ne olduğunu, insana ve topluma olan etkilerini; diğer bağımlılıklarla ve günümüz yaşantısıyla olan ilişkisini irdelemek, teknoloji bağımlılığı ve onunla mücadele ile ilgili ilke ve kurallar konusunda akademik bir bakış açısı kazandırmak; teknoloji bağımlılığının tarihçesini ve onu nasıl anlamamız gerektiğine dair bir bakış açısı kazandırmak, teknoloji bağımlılığına ilişkin literatürü ele almak

Management and Organization Concepts; The Concept of Volunteering and Volunteer Management; Basic Volunteering Areas (Disaster and Emergency, Environment, Education and Culture, Sports, Health and Social Services etc.); Project Development Related to Volunteer Work and Participation in Volunteer Work in the Field; Ethical, Moral, Religious, Traditional Values and Principles in Voluntary Work; Participation in Voluntary Work in Public Institutions, Local Governments and NGOs; Risk Groups and Volunteering in Society; Immigrants and Volunteering.

Uluslararası ticarete ilişkin kavram ve terminoloji, format, üslup ve ilgili alanda üretilmiş paralel metinlerde anlatım