Dersler

Üniversitemize yeni kaydolan öğrencilere oryantasyon programı kapsamında müfredat, işleyiş, birimler, yönetmelikler, sistem ve olanakların tanıtılması ile genel kültür kazandırmak.

Geniş zaman, have/has, there is/are, some/any, can/can't, şimdiki zaman, artikeller, edatlar, geçmiş zaman, gelecek zaman, kıyaslama sıfatları

İşletmenin ve ekonominin temelleri, işletme etiği ve sosyal sorumluluk, global pazarlar, işletme yönetimi ve örgütlenme, girişimcilik, pazarlama, insan kaynakları yönetimi, örgüt çalışanlarının davranışı ve motivasyon, finansal yönetim ve muhasebe, bilgi teknolojisi ve e-ticaret.

Kariyer Yönetimi, Zeka, Yetenek, Kişilik, SWOT Analizi, Uluslararası Değişim Programları, İletişim Becerileri, CV hazırlama, Ön Yazı Hazırlama, Sektörleri Tanıma, Girişimcilik

Temel matematiğe giriş, koordinatlar ve vektörler, fonksiyonlar, limit, süreklilik, türev, teğet doğrular, ortalama değer teoremi, grafikler, kritik noktalar, maksimum ve minimum problemleri, doğrusallaştırma ve diferansiyeller, integral, Riemann toplamları ve belirli integraller, matematiğin temel teoremi, doğal logaritma, üstel fonksiyonlar, ters trigonometrik fonksiyonlar, L'Hospital kuralı, integral metodları, integralin uygulamaları.

Öğrencilerin modern işletmelerin karar destek sürecinde kullanmak zorunda olduğu bilgileri üreten bilişim sistemleri ve bilişim teknolojileri konusunda temel kavramları ve uygulamaları öğrenmesi ve bunların bir kısmını kullanabilmesi.

Algoritma, Akış Şeması, Programlama Araçları, Değişken ve Sabit, Girdi-Çıkış İşlemleri, Operatörler, Karar Yapıları, Döngü Kontrolleri, Tek Boyutlu Diziler, Çok Boyutlu Diziler.

Algoritma, değişkenler, veri tipleri, operatörler ve matematiksel ifadelerin kodlanması, karar yapıları, döngüler, fonksiyonlar, karakter dizileri, listeler, demetler, sözlükler, modüller, modül ekleme, tarih ve zaman işlemleri

Giriş; veri tipleri ve veri yapıları, soyut veri tipleri, elemanlar ve yapı, sanal ve fiziksel veri tipleri; soyut veri tipleri, nesne yönelimli programları dilleri arasında karşılaştırma; nesne yönelimli uygulamalar, nesne yönelimli yöntem üzerine dayalı yazılım sistemleri örnekleri.

Ekonomi biliminin gelişimi, ekonomik aktörler, ekonomik aktörlerin davranış tarzları, piyasa çeşitleri, makro ekonominin genel kavramları.

Girişimcilik kavramı, Girişimcilik özelliklerinin değerlendirilmesi, yaratıcılık ve iş fikri geliştirme ve yaratıcılık egzersizleri, küçük işletmelerin çeşitleri, KOBİ’lerde yönetim, KOBİ’lerde insan kaynakları yönetimi, KOBİ’lerde halkla ilişkiler, KOBİ’lerde pazarlama, Pazar araştırma, KOBİ’lerde üretim yönetimi, KOBİ’lerde ARGE, KOBİ’lerde finansman, KOBİ’lerde muhasebe, İş planı kavramı, iş planı pazarlama planı, üretim planı, yönetim planı, finansal planları içerecek şekilde değerlendirilmesi.

İntegral, integral uygulamaları, seriler, eğri altında kalan alan hesapları, hacim hesapları, dönel cismin hacmi

Türk İnkılabının tarihi anlamını ve önemini belirtmek. XIX. yüzyıldan itibaren Osmanlı İmparatorluğu’nda görülen değişimleri ve İmparatorluğun çözülme nedenlerini, kurtarma çabalarıyla birlikte ele almak. Türk ulusunun, bağımsızlığını kazanarak varlığını sürdürmek amacıyla gerçekleştirdiği Kurtuluş Savaşı’nın hazırlık ve savaş evrelerini, ulusal egemenliğe dayalı yeni ve çağdaş devletin kuruluş aşamaları ile ilişkilendirerek değerlendirmek. Atatürk döneminde Türkiye Cumhuriyeti’nin iç ve dış politika sahasında harcadığı çabaları, ekonomik hedeflerine ulaşma gayretini ve bu alanlardaki kazanımlarını göstermek. Toplumsal ve kültürel alanda yapılan inkılaplarla ulaşılmak istenen çağdaş uygarlık düzeyini tanıtmak. Mustafa Kemal Atatürk’ün asker, devlet adamı, inkılapçı kişiliğini ve Atatürkçü düşünce sitemini açıklamak ve dünyadaki yerini vurgulamak. Bu çerçevede, Atatürk İnkılaplarını akılcı, bilimsel ve milli esaslar doğrultusunda kavratarak, Türk Cumhuriyeti’nin güncel gelişmeleri üzerinde bilinç kazandırmak ve olayları değerlendirme yeteneğini geliştirmek.

Algoritma, değişkenler, veri tipleri, operatörler ve matematiksel ifadelerin kodlanması, karar yapıları, döngüler, fonksiyonlar, karakter dizileri, listeler, demetler, sözlükler, modüller, modül ekleme, tarih ve zaman işlemleri, nesne tabanlı programlama uygulamaları, turtle ile çizim uygulamaları, görsel arayüz(GUI) ve tkinter modülü, numpy ve pandas paketleri ile dizi işlemleri

Temel veritabanı sistemleri, ilişkisel model: tanım kümesi ve ilişkiler, veri bütünlüğü, ilişkisel cebir, ilişkisel hesap, SQL; veritabanı tasarımı: fonksiyonel bağımlılık, normalleştirme, varlık ilişki modeli; dosya yapıları, indeksleme, rasgele hale getirme; veri koruma, kurtarmak, eş zamanlılık, güvenlik, bütünlük, görünümler, eniyileştirme; dağıtık veritabanı sistemleri, nesne yönelimli sistemler.

İstatistik tanımı ve genel kavramlar, ihtimal tanımı ve aksiyomları, değişken ve rassal değişkenler, ihtimal dağılımları, (binomial, geometrik, hipergeometrik, Poisson, normal ve t dağılımı); örnekleme teorisi; parametre değerlerinin örnekten tahmin yöntemleri: noktasal ve aralıksal tahmin tahmini. Parametrelere ilişkin güven aralıkları.

İşletme dili olarak muhasebe; finansal tablolar; muhasebe kayıtları; büyük defter, günlük defter, mizan; karın ölçülmesi ve muhasebe çevriminin tamamlanması; düzeltme kayıtları ve finansal tabloların hazırlanması; ticari aktivitelerin muhasebeleştirilmesi; dönen varlıkların, duran varlıkların ve kısa vadeli borçların muhasebeleştirilmesi.

Yönetim teorisinin gelişimi; yönetim fonksiyonları ve yönetimin değerlendirilmesi; çevre, şirket kültürü ve küreselleşmenin etkileri; karar verme; amaç belirleme ve planlama; stratejik yönetim, planlama araç ve teknikleri; organize etme ve koordinasyon; insan kaynakları yönetimi; liderlik; kontrol.

Dersin amacına uygun olarak, öğrencilerin özgür ve bilimsel düşünce gücüne ve geniş bir dünya görüşüne sahip bireyler olmalarını sağlamak, ulusal kültürümüzün ve dilimizin evrensel kültür içinde korunarak geliştirilmesine ve zenginleştirilmesine katkıda bulunmalarını sağlamak amacıyla TÜRK 103 dersinde; dillerin ortaya çıkışı, köken ve yapı bakımından dünya dilleri, Türkçe'nin dünya dilleri arasındaki yeri, Türkçe'nin tarihsel gelişimi, yapı bakımından Türkçe, sözcükleri kök ve eklerine ayırma ve sözcük türetme çalışmaları, anlatım bozuklukları, dilekçe yazma, özgeçmiş hazırlama gibi konular işlenmekte; dersin amacını desteklemek üzere çeşitli romanlar, şiir kitapları, deneme kitapları okunup incelenmektedir.

Müşteri ilişkileri, müşteri değeri, müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakati, analitik ve operasyonel MİY, MİY’in işletmeler için yararları, MİY stratejileri ve kuralları, çeşitli işletmelerde MİY uygulamaları, tüketici davranışları ve MİY.

Bir araştırma problemini ele alıp, hipotez geliştirmek ve uygun araştırma tasarımı ile veri toplayıp, analiz etme ve raporlama becerilerini kazanmak.

Örgütsel davranışın tanımı; algılama süreci; kişilik ve tutumlar; motivasyon; öğrenme; çalışma grupları; çalışma ve stres yönetimi; güç ve liderlik; iletişim; karar verme; örgüt kültürü ve yapısı; değişim yönetimi ; çatışma yönetimi ; kültür.

Pazarlama yaklaşımları, stratejik pazarlama yönetimi, pazarlama çevresi, pazarlama araştırmaları, bölümlendirme, konumlandırma, pazarlama karması stratejileri.

Sınıf, nesne, öznitelik, miras, çoklu miras, kapsülleme, veri gizleme, yapıcı ve yıkıcı metotlar, polymorfizm

Bilgisayar programlaması konusuna bir giriş yapmak, programlama ile ilgili genel kavramları ortaya koymak. Programlama dilleri hakkında bilgi sahibi olmak. Görsel programlamanın avantajlarını bilmek. Web programlama ile masaüstü programlama arsındaki farkları bilmek ve programlama için kullanılan yardımcı teknolojiler hakkında genel bilgi sahibi olmak.

Web, web tasarımı ve internet teknolojileri temel kavramları verilerek, web tabanlı uygulama geliştirme yöntemleri, web tabanlı uygulama geliştirme teknolojilerinin (HTML, CSS, JavaScript) temel seviyede kullanımı, MVC mimarisini kullanarak sunucu taraflı dinamik web sayfaları tasarımı ve hazırlanan web sitelerinin internette yayınlanması becerilerini kazandırmaktır.

Olasılık, regresyon, lineer programlama, simülasyon, optimizasyon teorisi, nakliyat, üretim, envanter ve proje yönetimi gibi konuların uygulanması

Bu dersin amacı bütünleşik bilişim sistemlerinin ana omurgasını oluşturan kurumsal kaynak planlama Sistemleri ile ilgili temel kavramları, ilgili teknolojiler ve iş süreçleri ile bağlantılı konuları, sistem seçimi, kurulumu ve yönetimine ilişkin yaklaşımları, temel modülleri ve bütünleşik diğer sistemler arasındaki ilişkiyi öğretmektir.

A1 düzeyinde – alfabe, sayılar, günler, milliyetler.. gibi temel kavramları to be fiili ile kullanabilir. Kişisel bilgilerini girerek başvuru formu doldurabilir. Geniş Zaman, Geçmiş Zaman ve Şimdiki Zaman kiplerinde olumlu, olumsuz cümleleri ve soruları ayırt edebilir. Şahıs zamirlerini, sahiplik sıfatlarını ve tanımlayıcı sıfatları kullanarak işle ilgili cümleler kurabilir. Şirket tiplerini ve faaliyetlerini geniş zaman kipi kullanarak anlatabilir. Zaman belirten edatları ve Şimdiki Zaman kipini kullanarak planlardan, toplantılardan bahsedebilir. “Will” yapısını kullanarak telefonda temel düzeyde talepte veya vaatte bulunabilir. Temel düzeyde yazılmış şikayet mektuplarını anlayabilir ve ona basitçe yanıt verebilir. Temel sıfatları kullanarak bir şeyi tarif edebilir ve iki şeyi karşılaştırabilir. Grafik veya tabloda verilmiş bilgileri anlayabilir. 1. tipte koşul cümleleri kullanabilir, sayılar, saatler ve tarihler kullanarak geçmiş ve gelecekteki olayları anlatabilir.

 

Dijital Dönüşüm kavramı, Dijital Dönüşüm-İnovasyon İlişkisi ve Dijital Dönüşümü oluşturan faktörler, İşletmelerin Dijital Dönüşüm Önündeki Engelleri, Endüstri 4.0 ve Özellikleri, Dijital Dönüşüm ile İlgili Metodolojiler, Yeni Teknolojiler ve Trendler(Nesnelerin İnterneti, Yapay Zeka ve Diğerleri),Dijital Dönüşüm ve İşletme İş Yapış Modellerine Etkisi, Dijital Dönüşüm Sürecine İlişkin Kurum Ziyareti ve Uzman Konuk ile Soru-Cevap Seansı, Sürdürülebilir Dijital Dönüşüm Kültürü Oluşturma, İş’in Geleceği ve Dijital Dönüşüm ile İlgili Gelecek Senaryoları

Öğrencilerin karmaşık işletme ve iş dünyası sistemlerini anlayabilmeleri, çözümleyebilmeleri ve yeni sistemleri baştan sona dizayn edip geliştirebilmeleri için gerekli bilgi, yöntem ve teknikler ile aşinalık sağlanmasıdır. Ders ağırlıklı olarak bilişim sistemleri ve yönetim bilişim sistemleri odaklı işlenecektir.

Operasyonel ve Fiziksel Güvenlik Konuları, Güvenlik Politikası Oluşturma ve Zorlama, Şifrelemenin Temel Kavramları: Şifreleme, Mesaj Özeti Algoritmaları, Açık Anahtar Şifreleme, Şifreleme algoritmaları ,Kullanıcı Tanıma Modelleri: Parola Tabanlı, Anahtar Tabanlı, Dosya güvenlik sistemleri, Veritabanı güvenliği, Program Güvenliği: Zararlı Yazılımlar, Virüsler ,Güvenli Programlamanın Temel Kavramları, İşletim Sistemi Güvenliği: Koruma Modelleri, Güvenlik Çekirdekleri, Zararlı Yazılımdan Korunma, Ağ Güvenliği: Güvenlik Duvarları, Saldırı Tanıma ve Durdurma Sistemleri, Güvenlik için Log Tutulması, Loglar, Ağ Ortamında Log Yönetimi. Yasal ve Etik bilgi güvenliği Risk Analizi, Bilgisayar korsanlığı

 

 

"Yenilik Yaratma Çevresi", "Yenilik Türleri", "Yenilik Yaratma Süreci", "Yaratıcı Düşünme Teknikleri; Beyin Fırtınası, Yanal Düşünme, İkili Çağrıştırma, Morfolojik Analiz, La Salle Matrisleri, Yaratıcı Problem Çözme Teorisi (TRIZ)", "Araştırma ve Geliştirme" ile "Fikri Mülkiyet Haklarının Korunması ve Desteklenmesi

Bu bağlamda; temel proje yönetim terminolojisi, bilişim projelerinin diğer projelerden farklılıkları, bilişim projeleri yaşam döngüsü, ISO 12207 yazılım gelişim yaşam döngüsü ile proje yönetimi bilgi alanları (entegrasyon yönetimi, kapsam yönetimi, zaman yönetimi, maliyet yönetimi, kalite yönetimi, insan kaynakları yönetimi, iletişim yönetimi, risk yönetimi, tedarik ve satın alma yönetimi) ele alınacaktır. Dersin ana hatlarını oluşturacak öğrenciler MS Project programını çeşitli safhalarda kullanarak bilişim projelerinin yönetimi konusunda yetkinlik kazanacaktır.

 

 

Öğrenciler eğitimleri ile ilgili ticari ve sanayi kuruluşları ile hizmet sektöründe yer alan kurum ve kuruluşlarda yapabilecekleri görevler hakkında yerinde gözlem ve inceleme yapmak amacıyla, belirlenen sürelerde staj yaparak iş hayatına hazırlanır. Staj zorunlu olarak 20 (yirmi) iş günü şeklinde yaz aylarında yapılır.

Lisans eğitimi boyunca 4 sene içerisinde görülen konuların bütünleştirilmesi; Bir araştırmanın nasıl yürütüleceği konusunda bilgi ve tecrübe sahibi olunması; lisansüstü çalışmalara ve iş hayatına hazırlık

 

 

Bilimsel metinleri okuma ve anlama becerilerini geliştirebilecektir. Özet yapar. Metinde yer alan temel sayıltıları ve tartışmaları seçer. Metni değerlendirir.

Öğrencilerin bu derste selamlaşma, tanışma, sipariş verme, hesap ödeme, sınıf içerisinde bulunan nesneleri ve evini tarif etme konularında beceri kazanmasını sağlamak.

Öğrencilere bu derste günlük akış, randevu vermek, randevu almak, iptal etmek, yol tarifi, tarihler, aylar, günler ve meslekler hakkında bilgi kazandırılır.

Teorik Altyapı ve Giriş,Verimlilik, Analiz ve Büyüme Hızı, Özyineleme, Sıralama Algoritmaları, Dinamik Programlama, Açgözlü Yaklaşım, Böl ve Fethet, Fonksiyonlar

Veri madenciliği büyük veri tabanlarında ki değişiklikleri, birleşimleri anormallikleri ve desenleri otomatik bulma işlemidir. Bu ders istatistiksel temeller, birleşim keşifleri, sınıflandırma, gurupluma veri tabanı desteği, veri depolama ve OLAP teknolojileri gibi veri madenciliği ve bilgi keşfi temel konularında bilgi vermeyi amaçlar.

Bu ders Çince'ye bir başlangıç niteliğinde olup, öğrencilerin 4 temel tonlama becerisini kazanmalarını, sözcük bilgisi geliştirmelerini ve temel dilbilgisi kurallarını öğrenerek kullanabilmelerini amaçlar.

CIN 101 dersinin devamı niteliğinde olup öğrenilen konuların pekiştirilmesini, kelime bilgisinin arttırılmasını ve bunların çeşitli diyaloglarda kullanılmasını hedefler.

CIN 102 dersinin devamı niteliğinde olup öğrenilen konuların pekiştirilmesini, kelime bilgisinin arttırılmasını ve bunların çeşitli diyaloglarda kullanılmasını hedefler.

CIN 103 dersinin devamı niteliğinde olup öğrenilen konuların pekiştirilmesini, kelime bilgisinin arttırılmasını ve bunların çeşitli diyaloglarda kullanılmasını hedefler.

Bu derste yeniliğin ve buluş kavramlarının tanımı, yenilik türleri, teknolojik değişimin ölçülmesi, ters inovasyon, ulusal yenilik sistemleri, açık/kapalı inovasyon, yeniliğin finansmanı ve ekonomik büyüme ile yenilik arasındaki ilişkiler üzerinde durulacaktır. Bu dersin sonunda öğrenciler, geleneksel ve güncel yenilik modellerine ilişkin teoriler hakkında bilgi sahibi olacaktır.

Öğrencilerin bu derste selamlaşma, tanışma, sipariş verme, hesap ödeme, sınıf içerisinde bulunan nesneleri ve evini tarif etme konularında beceri kazanmasını sağlamak.

Öğrencilere bu derste günlük akış, randevu vermek, randevu almak, iptal etmek, yol tarifi, tarihler, aylar, günler ve meslekler hakkında bilgi kazandırılır.

Yönetim ve Organizasyon Kavramları; Gönüllülük Kavramı ve Gönüllü Yönetimi; Temel Gönüllülük Alanları (Afet ve Acil Durum, Çevre, Eğitim ve Kültür, Spor, Sağlık ve Sosyal Hizmetler vd.); Gönüllü Çalışmalarla İlgili Proje Geliştirme ve Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım; Gönüllü Çalışmalarda Etik, Ahlaki, Dini, Geleneksel Değerler ve İlkeler; Kamu Kurumları, Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllü Çalışmalara Katılım; Toplumda Risk Grupları ve Gönüllülük; Göçmenler ve Gönüllülük.

İnsan Hakları-Temel Hak ve Özgürlükler-Kamu Hürriyetleri Ayrımı, Hak ve Özgürlükleri Sınırlama Rejimi, Hakkın Kötüye Kullanılması Yasağı, Hakkın Kullanımının Durdurulması, Temel Hakların Yatay Etkileri , Yaşama Hakkı, Maddi ve Manevi Varlığın Bütünlüğü , Adil Yargılanma Hakkı , Düşünce, Vicdan ve Din Özgürlüğü, İfade Özgürlüğü , Çevre Hakkı, Mülkiyet Hakkı, Angarya ve Kölelik Yasağı, Sağlık Hakkı, İnsan Hakları Avrupa Mahkemesi’ne Bireysel Başvuru Hakkı , Kabul Edilebilirlik Koşulları (İnsan Hakları Avrupa Mahkemesi bakımından), Türk Anayasa Mahkemesi’ne Bireysel Başvuru Hakkı , Kabul Edilebilirlik Koşulları (Türk Anayasa Mahkemesi bakımından), Türk Anayasa Mahkemesi’ne Bireysel Başvurunun Etkililiğinin Değerlendirilmesi

Öğrencilerin bu derste selamlaşma, tanışma, sipariş verme, hesap ödeme, sınıf içerisinde bulunan nesneleri ve evini tarif etme konularında beceri kazanmasını sağlamak.

Öğrencilere bu derste günlük akış, randevu vermek, randevu almak, iptal etmek, yol tarifi, tarihler, aylar, günler ve meslekler hakkında bilgi kazandırılır.

Öğrencilerin bu derste selamlaşma, tanışma, sipariş verme, hesap ödeme, sınıf içerisinde bulunan nesneleri ve evini tarif etme konularında beceri kazanmasını sağlamak.

Öğrencilere bu derste günlük akış, randevu vermek, randevu almak, iptal etmek, yol tarifi, tarihler, aylar, günler ve meslekler hakkında bilgi kazandırılır.

Sözlü iletişim, sözsüz iletişim, yazılı iletişim, bireylerarası iletişim, grup iletişimi, kitle iletişimi, çevrimiçi iletişim.

A2-B1 düzeyinde - geçmiş zaman kullanarak yapılan bir tatili anlatma, izlediği bir filmi anlatma, dinlediğini anlama ve fikir verme, geçmiş zaman kullanarak bireysel deneyimleri hakkında konuşma ve yazma, üstünlük sıfatları kullanarak bir yeri tasvir etme, ‘önce, sonra, -iken kullanarak kültürel etkinlikler hakkında konuşma, ‘should ve have to’ kullanarak öneriler ve zorunluluklar hakkında konuşma, ‘too much, too many, enough’ kullanarak alışveriş alışkanlıkları hakkında konuşma, sıfat cümleciği kullanarak tercihler hakkında konuşma, sürekli geçmiş zaman-past continuous kullanarak geçmiş bir olayı anlatma, ‘may, might, can, could, must’ gibi yardımcı filler kullanarak tahmin yapma cümleleri kurma, ‘used to’ kullanarak geçmiş alışkanlıklar hakkında konuşma, Şart cümleleri-If clauses kullanarak ihtimaller üzerinde konuşma

B1 düzeyinde - hobiler hakkında konuşma ve yazma, edilgen yapı kullanarak müzeler ve sanat hakkında konuşma ve yazma, sıfat cümlecikleri kullanarak insanların karakterleri ile ilgili konuşma ve yazma, teknoloji ve teknolojik ürünler hakkında konuşma ve yazma, -mişli geçmiş zaman kullanarak geçmişteki bir olayı anlatma, insanların görünüşlerini tasvir etme, ettirgen çatı kullanarak cümle kurma, bir semtin iyi ve kötü özellikleri hakkında konuşma ve yazma, şart cümleleri-If clauses kullanarak ihtimaller üzerinde konuşma, gerçekleşmeyecek durumları ifade eden şart cümleleri kullanma- second conditional, pişmanlıklar ve sorunlara çözümler hakkında konuşma ve yazma, may, might, can, could, must gibi yardımcı modal filler kullanarak ihtimaller üzerinde konuşma ve yazma, icatlar hakkında konuşma ve yazma, şart cümleleri kullanarak geçmişteki ihtimalleri konuşma ve yazma-Third conditional, dolaylı anlatım kullanarak haberler ile ilgili konuşma ve yazma

Örgütsel İletişim konusunda temel kavramların teorik ve uygulama bilgilerini öğrenir. İletişim konusunda projeler geliştirir ve kişisel gelişim konusunda ihtiyacı olan bilgileri öğrenir ve uygulamayı dener.

Tüketici davranışı bir süreç olarak; algılama; öğrenme ve bellek; motivasyon ve ilgilenim; değerler ve yaşam biçimleri; tutum oluşturma ve tutum değiştirme; pazarlama iletişimi ve ikna; benlik ve kişilik; satın alma karar süreci; alışveriş, satın alma, değerlendirme ve elden çıkarma; referans grupları ve fikir liderleri; aile; cinsiyet; yaş grupları; sosyal sınıf; kültür; yeni zamanlar ve yeni tüketiciler.

Proje ve proje yönetiminin tanımı; proje yönetimi sürecinin bileşenleri; proje organizasyonu; faaliyetlerin analizi; proje çizelgeleme; kaynak yönetimi; projede teknoloji yönetimi; bütçeleme; proje takibi ve kontrolü

Öğrencilerin bu derste selamlaşma, tanışma, sipariş verme, hesap ödeme, sınıf içerisinde bulunan nesneleri ve evini tarif etme konularında beceri kazanmasını sağlamak.

Öğrencilere bu derste günlük akış, randevu vermek, randevu almak, iptal etmek, yol tarifi, tarihler, aylar, günler ve meslekler hakkında bilgi kazandırılır.

Matrisler, satır denkliği, ters matris, lineer denklem sistemleri, determinantlar, Cramer kuralı, vektör uzayları, lineer bağımlılık ve bağımsızlık, tabanlar, iç çarpım uzayları, Gramm-Schmidt yöntemi, ortogonal izdüşümler, Fourier serileri, öz değerler, öz vektörler, üstel matrisler, köşegenleştirme ve uygulamaları, lineer dönüşümler ve matrisleri.

Konu anlatımı, iletişimsel Metot, görsel-işitsel metotlar, soru-cevap tekniği, dilbilimsel metot, takım/grup çalışması, rol oynama/dramatize etme

Konu anlatımı, iletişimsel Metot, görsel-işitsel metotlar, soru-cevap tekniği, dilbilimsel metot, takım/grup çalışması, rol oynama/dramatize etme

Konu anlatımı, iletişimsel Metot, görsel-işitsel metotlar, soru-cevap tekniği, dilbilimsel metot, takım/grup çalışması, rol oynama/dramatize etme

Konu anlatımı, iletişimsel Metot, görsel-işitsel metotlar, soru-cevap tekniği, dilbilimsel metot, takım/grup çalışması, rol oynama/dramatize etme

Sivil toplum kuruluşlarının terminolojisi, anlamı, görevleri, sorunları ve türleri ile devletle ilişki biçimleri, yurttaş-birey-devlet unsurları arasındaki yeri.

Teknoloji bağımlılığının ne olduğunu, insana ve topluma olan etkilerini; diğer bağımlılıklarla ve günümüz yaşantısıyla olan ilişkisini irdelemek, teknoloji bağımlılığı ve onunla mücadele ile ilgili ilke ve kurallar konusunda akademik bir bakış açısı kazandırmak; teknoloji bağımlılığının tarihçesini ve onu nasıl anlamamız gerektiğine dair bir bakış açısı kazandırmak, teknoloji bağımlılığına ilişkin literatürü ele almak

Sanat eserlerini tarihsel süreç içinde mimari, resim, heykel, kabartma , toplumsal yapı ve tüm özellikleri ile incelemek.

E-ticaret sürecini yönetmek, e-ticaretin gelişimi

Küresel pazarlamaya giriş; küresel ticaret, siyasi, hukuki, yasal, sosyal, ekonomik ve kültürel ortamlara bakış; küresel bilgi sistemleri ve pazar araştırması, küresel pazar bölümleme, hedefleme ve konumlandıma, küresel pazara giriş stratejileri, global ürün ve marka kararları, global fiyatlandırma kararları; küresel pazarlama kanalları ve fiziksel dağıtım; küresel pazarlama iletişimi kararları. Ticaret ve pazarlama arasındaki ticaret kanunları, gümrük ve yönetmelikler, etkileşim altında pazarlama stratejilerindeki farklılıklar.

Etik kavramı; bilgisayar güvenliğinin tarihsel gelişimi; etik-meslek ilişkisi ve profesyonel etik; etik ilkelerin doğası; dijital vatandaşlık ve bilgi toplumu bireyinin etik sorumlulukları; bilişim kaynaklarının kullanımında etik sorunlar; bilginin doğruluğu; bilgiye erişim; mahremiyet; veri koruma; fikrî mülkiyet, telifler, patentler ve lisans anlaşmaları; bilişim hukuku; bilişim suçları; bilişim suçlarının toplumsal etkileri; siber uzay ve siber güvenlik ile ilgili temek kavramlar; siber aktörler ve saldırı yöntemleri; siber savunma yöntemleri; mobil ve sosyal medya ortamlarında güvenlik; ağ güvenliği; kişisel ve kurumsal veri güvenliği yönetimi; bilişim mevzuatı ve hukuku.

Değişim ve örgütsel değişim kavramları, örgütsel değişimin nedenleri, küreselleşme ve örgütsel değişim, iç ve dış çevre koşullarındaki değişim, örgütsel değişim yönetimi, yönetim yaklaşımlarında örgütsel değişim yönetimi, klasik ve neo-klasik yaklaşımda örgütsel değişim yönetimi, sistem ve durumsallık yaklaşımında örgütsel değişim yönetimi, modern sonrası yönetim yaklaşımlarında örgütsel değişim yönetimi, örgütsel değişim ve postmodern perspektif, değişim yönetimi ve değişim liderliği, değişim yönetimi programları, örgütsel değişim yönetiminde değişime direnme, örnek olay çalışmaları

Derleyici ve yorumlayıcılar. Dilin temel elemanları ve veri tipleri. Değişkenler ve atama deyimi. İşleyiş akış kontrolleri: Karar verme ve döngü yapıları. Sınıflar ve metotlar. Dizinler. Metin dosyaları ile Giriş/Çıkış işlemleri. Grafik arayüz geliştirme.

Blok zincir teknolojisi; ilerde dünyayı değiştirecek teknolojik gelişmelerden birisi olup, merkeziyetiz ve dağıtık yapısı ile onay ve değerlerin takasında 3. Kontrol merkezini ortadan kaldıran önemli bir teknolojidir. Akıllı kontrat sistemleri ile dijital para uygulamalarında kullanımın yanına bilgisayar programları ile yapılabilecek tüm işlemlerin gerçekleştirilmesi mümkün hale gelmiştir. Bu ders kapsamında blok zincir teknolojisi ve altyapısı ile birlikte, var olan uygulamaları incelenecektir. Bu dersin amacı geleceğin ekonomisini ve güven mekanizmasını oluşturacak teknolojinin temel yapısı ve uygulamaların geliştirilmesi hususunda bilgi ediniminin sağlanmasıdır.

Inovasyon tanımlarını listeler ve açıklar. Inovasyonun özelliklerini betimler

Bu derste öncelikle iletişim kavramları üzerinde durularak, uluslararası ilişkilerde etkin müzakere teknikleri, müzakere süreci ve bu sürecin yönetiminde önemli bir yere sahip olan liderlik becerisi, zaman ve toplantı yönetimi, liderlik-iletişim-çatışma-güç-otorite gibi örgütsel davranış konularının müzakere üzerindeki etkileri, müzakerede kültürel farklılıklara vurgu ve çeşitli iletişim araçları gibi konular üzerinde durulacaktır.

Python'da numpy, pandas gibi kütüphaneler kullanarak veri analizi yapmak.