Dersler

Üniversitemize yeni kaydolan öğrencilere oryantasyon programı kapsamında müfredat, işleyiş, birimler, yönetmelikler, sistem ve olanakların tanıtılması ile genel kültür kazandırmak.

Kariyer Yönetimi, Zeka, Yetenek, Kişilik, SWOT Analizi, Uluslararası Değişim Programları, İletişim Becerileri, CV hazırlama, Ön Yazı Hazırlama, Sektörleri Tanıma, Girişimcilik

Programın temel derslerinden birisi olan bu ders öğrencilere Uluslararası İlişkiler dilini, kavramlarını ve düşüncelerini sunar. Uluslararası İlişkilerin doğasının açıklanmasında kullanılan farklı teorik bakış açıları, ana paradigmaları ve güvenlik, ulusçuluk, egemenlik, güç ve çatışma gibi kavramları inceler.

Sosyal düzen; hukukun prensipleri; hukukta hiyerarşi; Kanunun dalları; Kanuni ilişkiler ve haklar; Ticari Hukuk; Kanunda bireysel haklar; Özel Sözleşme çeşitleri (leasing, franchising, factoring, fortfaiting)

Kümeler ve küme işlemleri, reel sayılar, cebirsel işlemler ve temel eşitlikler, kartezyen koordinat sistemi, lineer ve ikinci dereceden denklemler, lineer fonksiyonlar, lineer ve kuadratik fonksiyonların grafikleri, limit, süreklilik, türev, üstel fonksiyonlara ve logaritma fonksiyonuna giriş, finans matematiği, matrisler, matris işlemleri, determinantlar, Cramer kuralı, lineer programlama problemleri. Üstel ve logaritma fonksiyonların türevleri, belirsiz integral, integral teknikleri, belirli integral ve uygulamaları.

Sosyal bilim ve sosyal bilimsel araştırmanın adımları, ilk toplumlar, kültür, toplumsal tabakalaşma, Antropoloji: tanımı ve temel kavramlar, birey ve sosyalleşme, modern sanayi toplumunu Marx, Wber ve Durkheim'in yaklaşımları ile anlamak, devlet yönetimi ve yönetim biçimlerini tanımlamak, ekonomi ve ekonominin temel kavramları.

Dersin amacına uygun olarak, öğrencilerin özgür ve bilimsel düşünce gücüne ve geniş bir dünya görüşüne sahip bireyler olmalarını sağlamak, ulusal kültürümüzün ve dilimizin evrensel kültür içinde korunarak geliştirilmesine ve zenginleştirilmesine katkıda bulunmalarını sağlamak amacıyla TÜRK 103 dersinde; dillerin ortaya çıkışı, köken ve yapı bakımından dünya dilleri, Türkçe'nin dünya dilleri arasındaki yeri, Türkçe'nin tarihsel gelişimi, yapı bakımından Türkçe, sözcükleri kök ve eklerine ayırma ve sözcük türetme çalışmaları, anlatım bozuklukları, dilekçe yazma, özgeçmiş hazırlama gibi konular işlenmekte; dersin amacını desteklemek üzere çeşitli romanlar, şiir kitapları, deneme kitapları okunup incelenmektedir.

Mikro ve makro iktisadın temel kavramları, iktisadi problem; arz, talep ve fiyatın belirlenmesi; tüketici davranışı teorisi; firma teorisi; piyasa yapıları; milli gelir ve milli gelirin hesaplanması; ekonomik kalkınmaya, işsizliğe ve enflasyona yönelik sorunlar; makroekonomik politika araçları.

Derste küreselleşme çerçevesinde dünyadaki ana gelişmeler incelenecektir. Küreselleşme ile politika, küreselleşme ile ekonomi, küreselleşme ile yoksulluk, küreselleşme ile kültür arasındaki ilişkilere, insan göç akışına olduğu kadar küreselleşmenin gelişmesinde teknolojinin oynadığı role özel vurgu yapılacaktır. Bu derste ayrıca küreselleşmenin çevre sorunlarına olan etkisine de bakılacaktır.

Bu derste öğrenci siyasi söylemlerin merkezindeki konuları ve tartışmaları öğrenir.

Sosyal psikolojinin tanımı, ön yargı, uyma ve otoriteye itaat, sosyal algı, sosyal biliş, tutumlar, bilişsel çelişki, toplum yanlısı davranışlar, benlik, temel araştırma yöntemleri

Erken modern dönem gelişmeleri ve fikirlerine dair kısa bir girişten sonra, 18. yüzyıldan itibaren, 19. ve 20. yüzyıllarda, modern dünyanın yaşadığı, Aydınlanma Çağı, Endüstri Devrimi, Fransız Devrimi ve dünya savaşları gibi temel dönemeçleri ve bunların ortaya çıkardığı başlıca kültürel, ekonomik ve siyasi tema ve olayları ele alır.

Türk İnkılabının tarihi anlamını ve önemini belirtmek. XIX. yüzyıldan itibaren Osmanlı İmparatorluğu’nda görülen değişimleri ve İmparatorluğun çözülme nedenlerini, kurtarma çabalarıyla birlikte ele almak. Türk ulusunun, bağımsızlığını kazanarak varlığını sürdürmek amacıyla gerçekleştirdiği Kurtuluş Savaşı’nın hazırlık ve savaş evrelerini, ulusal egemenliğe dayalı yeni ve çağdaş devletin kuruluş aşamaları ile ilişkilendirerek değerlendirmek. Atatürk döneminde Türkiye Cumhuriyeti’nin iç ve dış politika sahasında harcadığı çabaları, ekonomik hedeflerine ulaşma gayretini ve bu alanlardaki kazanımlarını göstermek. Toplumsal ve kültürel alanda yapılan inkılaplarla ulaşılmak istenen çağdaş uygarlık düzeyini tanıtmak. Mustafa Kemal Atatürk’ün asker, devlet adamı, inkılapçı kişiliğini ve Atatürkçü düşünce sitemini açıklamak ve dünyadaki yerini vurgulamak. Bu çerçevede, Atatürk İnkılaplarını akılcı, bilimsel ve milli esaslar doğrultusunda kavratarak, Türk Cumhuriyeti’nin güncel gelişmeleri üzerinde bilinç kazandırmak ve olayları değerlendirme yeteneğini geliştirmek.

Bilgi Çağı Gereksinimleri, Yazılım ve Çoklu Ortam, İşletim Sistemleri, Bilgisayarın İçindekiler (Bellek, CPU, Depolama, Giriş/çıkış, Ağlar, İnternet, Verimlilik Yazılımı), Proje hazırlama.

Ders uluslararası ilişkiler kavramlarını /teorilerini bir sonraki seviyeye taşır ve çağlar boyu gelmiş olan realizm (Machiavelli'den Hobbes'a kadar) gibi eski teorilerle birlikte yeni teorileri de içerir.

Bu derste siyaset teorisinin gelişimi incelenmektedir. Eski Yunan, Roma ve Ortaçağ Avrupa ve modern Avrupa'nın klasik siyasi düşünürlerinin katkıları analiz edilmektedir. Doğal hukuk, sivil ahlak, Kilise, Devlet ve siyasal düzen gibi konular ele alınmaktadır.

Hukukun Kaynakları, Normların Hiyerarşisi; Devlet ve Anayasa; Osmanlı Anayasal Gelişmeleri; Türk Anayasal Gelişmeleri; 1982 Anayasasına göre Türk Devletinin Temel Nitelikleri; Anayasa Değişikliği; Anayasadaki Temel Hak ve Özgürlükler; Türkiye Büyük Millet Meclisi ve Yasama İşlevi; Cumhurbaşkanı ve Yürütme İşlevi; Mahkemeler ve Yargı İşlevi; İdare ve İdari Faaliyetler; Anayasaya Uygunluk Denetimi ve Anayasa Mahkemesi; Bireysel Başvuru ve Anayasa Mahkemesi

Dersin içeriğini, tüketime yönelik temel kavramlar ile sürdürülebilirlik ile tüketim arasındaki ilişkinin anlaşılmasına yönelik çalışmalar oluşturmaktadır.

Descriptive statistics; fundamental concepts of probability; random variables; probability distributions (binomial, geometrical, hyper-geometrical, Poisson, normal and Student's distributions); sampling theory; point estimation and interval estimation.

Bir araştırma problemini ele alıp, hipotez geliştirmek ve uygun araştırma tasarımı ile veri toplayaıp, analiz etme ve raporlama becerilerini kazanmak. Araştırma yöntemlerini, excel ve word kullanımını öğretmek

To indicate the theoretical approaches to the phenomenon of "culture" through evaluating the variances of different perceptions of the same signs in multi-cultural world.

Öğrencilerin akademik çalışma becerilerini geliştirmek, eleştirel düşünme ve araştırmaya cesaretlendirmek için sınıf içinde sözlü mülakatlar, interaktif ders uygulamaları, makale yazımı, yoğun teknoloji kullanımı ile dinleme etkinlikleri, alıştırmalar ve kelime bilgisini geliştirici çalışmalar yapılır.

I. Dünya Savaşı ve takip eden Anlaşmalar dizisi (Versailles, Sèvres ve diğerleri) 90 sene sonra bile dünya ve bölge düzenlerindeki aksaklıkları etkilemeye devam ediyor. İki savaş arası (1919-1939) olarak bilinen dönem, (kırılgan barış dönemi), II. Dünya Savaşı'na giden yol ve Savaş'ın kendisi, bu dersin kapsamına giren zaman dilimini oluşturuyor.

Öğrenciler bu derste uluslararası hukukun nasıl ve neden ortaya çıktığını oluşturulduğunu ve hem devletler hem de uluslararası örgütler tarafından nasıl uygulandığını öğreneceklerdir.

Ders öğrencilere siyasal düşünceler ve çağdaş siyasal ideolojiler hakında söylemsel bir genel bakış sunarak başlayacak ve dersde politikanın– örneğin, eşitlik, adalet, özgürlek, demokrasi, ve sosyal demokrasi gibi - temel kavramları incelenecektir.

B1 düzeyinde – öğrenciler kariyer tercihleri için gereken mesleki becerileri ayırt edebilir. Şirket tiplerini ve faaliyetlerini ayırt edebilir. Öğrenci; iş ortamında tavsiye ve öneride bulunabilir. İş bağlantısı geliştirmek için gereken yapıları kullanabilir. Geçmiş Zaman, Şimdiki Zaman ve Geçmiş Zamanın Hikayesi Kiplerini kullanarak gerçekleşmiş ve gerçekleşen olayları aktarabilir, farklı gelecek zaman kiplerini kullanarak planlama yapabilir. Karşılaştırma yapıları kullanarak iki veya daha fazla şeyi karşılaştırabilir. Şimdiki Zaman ve Geçmiş Zaman Kiplerinde edilgen yapıyı kullanabilir. Farklı fiil kalıplarını kullanabilir ve çeşitli zamir, sıfat ve diğer yapıları kullanarak miktar belirtebilir. 1. ve 2. tipte koşul cümleleri kurarak işle ilgili tahmin yürütebilir. Kısa bir iş raporu yazabilir.

Bu ders siyasi, diplomatik, sosyo-ekonomik ve uluslararası gelişmeleri ve bunların Türk dış politakası üzerindeki etkilerini tartışacaktır. Bu Türkiye'nin Ortadoğu, Balkanlar'daki komşu ülkeler ve Rusya ile olan ilişkilerini öğrencilere anlatmayı amaçlar. Ayrıca, Türkiye'nin Amerika Birleşik Devletleri ve Batı Avrupa'ya yönelik politikalarını incelemektedir.

Bu dersin amacı, farklı dış politika teorilerini analiz etmek ve karşılaştırmak, dış politika ile uluslararası politika arasındaki önemli farkları anlamak, farklı seviyelerde analiz yaparak dış politikanın işleyişini kavramaktır.

Ders insan hakları, kaynağı, gelişimi ve uygulaması gibi konular yanında insan güvenliğine tehdit oluşturan küresel ısınma, yiyecek azılığı, göç, silahlı çatışma gibi konuları da içerir.

 

Bu ders, dünyanın farklı bölgelerindeki siyasi ve ekononomik kalkınmayı, karşılaştırmalı siyaset metodolojisi kullanarak analiz eder.

Bu ders, uluslararası örgütlerin kuruluşunu, iç dinamiklerini ve ulus-devletlerle karmaşık ilişkilerini analiz eder.

Küresel Ekonomiyi Yönetmek, Uluslararası Siyasal Ekonomiye Kuramsal Yaklaşımlar, Uluslararası Parasal İlişkiler, Dış Borç ve Finansal Krizler, Küresel Ticari İlişkiler, Bölgeselcilik ve Küresel Ticaret Rejimi, Uluslararası Ekonomi-Politik Gelişmeler gibi konular ele alınmaktadır.

 

Bu ders günümüz dünyasını ilgilendiren sorunları anlamayı hedefler. Bu sorunlardan bazıları: farklı formlar alan küreselleşme, küresel felaket tehlikesi taşıyan çevresel sorunlar ve silahlanma konuları, bölünme ve birleşme soruları yaratan milliyetçilik gibi sorunlardır.
 

 

 

 

Uluslararası Güvenlik çalışmalarının tarihçesi, savaşlar, Kitle İmha Silahları, terörizm, Organize Suç vb. belli başlı uluslararası güvenlik problemleri ve çözüm yolları

Bitirme Projesi, öğrencilere öğrenimleri boyunca edindikleri bilgi ve becerileri iyi araştırılmış bir akademik çalışma ile ortaya koyma fırsatı sunar. Söz konusu çalışmanın konusu öğrenci ve danışmanı tarafından belirlenir.

 

 

Girişimcilik kavramı, Girişimcilik özelliklerinin değerlendirilmesi, yaratıcılık ve iş fikri geliştirme ve yaratıcılık egzersizleri, küçük işletmelerin çeşitleri, KOBİ’lerde yönetim, KOBİ’lerde insan kaynakları yönetimi, KOBİ’lerde halkla ilişkiler, KOBİ’lerde pazarlama, Pazar araştırma, KOBİ’lerde üretim yönetimi, KOBİ’lerde ARGE, KOBİ’lerde finansman, KOBİ’lerde muhasebe, İş planı kavramı, iş planı pazarlama planı, üretim planı, yönetim planı, finansal planları içerecek şekilde değerlendirilmesi.

Bu ders Çince'ye bir başlangıç niteliğinde olup, öğrencilerin 4 temel tonlama becerisini kazanmalarını, sözcük bilgisi geliştirmelerini ve temel dilbilgisi kurallarını öğrenerek kullanabilmelerini amaçlar.

CIN 101 dersinin devamı niteliğinde olup öğrenilen konuların pekiştirilmesini, kelime bilgisinin arttırılmasını ve bunların çeşitli diyaloglarda kullanılmasını hedefler.

CIN 102 dersinin devamı niteliğinde olup öğrenilen konuların pekiştirilmesini, kelime bilgisinin arttırılmasını ve bunların çeşitli diyaloglarda kullanılmasını hedefler.

CIN 103 dersinin devamı niteliğinde olup öğrenilen konuların pekiştirilmesini, kelime bilgisinin arttırılmasını ve bunların çeşitli diyaloglarda kullanılmasını hedefler.

Öğrencilerin bu derste selamlaşma, tanışma, sipariş verme, hesap ödeme, sınıf içerisinde bulunan nesneleri ve evini tarif etme konularında beceri kazanmasını sağlamak.

Öğrencilere bu derste günlük akış, randevu vermek, randevu almak, iptal etmek, yol tarifi, tarihler, aylar, günler ve meslekler hakkında bilgi kazandırılır.

İletişimsel Metot, görsel-işitsel metotlar, soru-cevap tekniği, dilbilimsel metot, takım/grup çalışması, rol oynama/dramatize etme

İletişimsel Metot, görsel-işitsel metotlar, soru-cevap tekniği, dilbilimsel metot, takım/grup çalışması, rol oynama/dramatize etme

Küreselleşme; küreselleşmede ve kurumsal değişikliklerde yeni akımlar; ekonomik kalkınma; yeni binyılın kalkınma hedefleri; insani gelişim ve sürdürülebilir kalkınma.

Tarih öncesi mağara resimlerinden başlayarak kronolojik sıraya göre Mezapotamya, Mısır, Anadolu, Ege, Yunan,Roma ve Bizans mimari, heykel ve resim sanatları görsel örneklerle zenginleştirilerek anlatılır.

İş dünyasında küreselleşme ve çeşitlilik artması, çalışanları uluslararası ticarette kültürler arası bileşende etkin bir şekilde çalışmaya zorlamaktadır. Gittikçe daha fazla insan diğer kültürlerden insanlarla etkileşime geçecektir. Bu nedenle, kültürlerarası çalışmalara yönelik eğitim, iş türüne bakmaksızın bir "zorunluluk" haline geldi. Ders bu içeriği vermektedir.

 

Karşılaştırmalı bir çerçevede Batı siyasal sistemlerinin analizi ve çalışmasını kapsar. Ders, Batı Avrupa ve Kuzey Amerika demokrasileri üzerine yoğunlaşır. Bu devletleri etkileyen tarihi olayları, çağdaş konuları ve eğilimleri inceler.

Bu ders, öğrencilere neden ülkelerin farklı ekonomik kalkınma seviyelerine ve farklı siyasi sistemlere sahip olduklarına dair teorik yaklaşımları ve bu farklılıkların pratikteki sonuçlarını analiz etmeyi öğretir.

 

 

Ders bir çatışmanın ne olduğu, çatışma çözümlemesinin ne olduğu ve teknikleri ve çatışma çözümlemelerine çeşitli örnekler içerir.
 

 

 

Orta Doğu haritasının çizilmesinde Birinci Dünya Savaşı’nın ve 1919 Versay Antlaşması’nın oynadığı rol bir dönüm noktasıdır. Iran-Irak Savaşı (1980-88), I. Körfez –Savaşı (1990-91) ve II. Körfez Savaşı (2003-) ikinci dönüm noktasıdır. Sovyetler Birliği’nin yıkılmasından sonra Putin’in iktidara gelmesiyle Rusya’nın ve 9/11 olaylarından sonra ABD’nin bölgede oynadığı rol Orta Doğu’daki bugünkü duruma giden yolu açmıştır. Bu dersde ayrıca bu dönüm noktaları vasıtasıyla Orta Doğu’nun dünü ve bugünü arasında bir köprü kurulması amaçlanmaktadır.

 

 

Bu ders demokrasi teorileri ve kurumlarına odaklanarak demokrasinin gelişimini irdemeleyi amaçlamaktadır. Antik Yunan'dan günümüze demokrasinin temel kavramlarını inceler.

Ders siyasi bir ideoloji olarak ekolojizm, küresel ısınma, ozon tabakası, su ve enerji kaynakları gibi problemleri ve sürdürülebilirlik ve tüketim gibi bu çevre problemleri üzerinde etkin olabilecek faktörleri içerir.

Bu ders, siyaset bilimi ve uluslararası politikanın başlıca teorileri ve kavramları üzerine eleştirel bakış açısı geliştirmeyi ve bunları Amerikan dış politikası analizinde kullanmayı; ve Amerikan dış politika yapımında rol oynayan önemli kurumların rolünü (Başkan, Senato, Savunma ve Dışişleri Bakanlıkları) ve bunlar arasındaki ilişkileri kavramayı amaçlar.

Ders küreselleşme, başarısız devletler, medeniyetler çatışması, liderlik, realizm, liberalizm, uluslararası örgütler gibi konularda tartışma konuları içerir.

 

 

 

Bu dersin temel amacı öğrencilere Uluslararası İlişkilerde araştırma ve yazma yöntemlerini tanıtmaktır. Bu ders hipotezin ve araştırma sorusunun nasıl formüle edildiğiyle ilgilenir. Bu derste incelenen konular arasında açımlama yapmak, akademik etik, referans sitemleri, atıflar ve alıntılar bulunmaktadır.

 

 

The main objective of the course is to equip students with extensive knowledge on the central traditions of political sociology and how they have interacted over the course of changing views in mainstream literature as well as to provide them with awareness of concepts such as power, institutions, oppression, authority, and resistance. The students are expected to use this collection of academic knowledge in a conscious manner while gazing the political terrain of our past and current times. They are also expected to gain a broader understanding of the human political condition and apply this understanding to critically analyze politics and society. 

Dersin ilk bölümü sivil toplum kuruluşlarının tanımları, farklılıkları ve sivil toplum örgütlerine farklı kavramsal yaklaşımları ele alır. Dersin ikinci bölümü sivil toplum kuruluşlarının insani yardım, insan hakları ve küresel yardım gibi ulus-ötesi müdahalelerdeki rolünü analiz etmektedir.

 

 

Uluslararası ticaretle ilgili metinlerin, terminoloji, format, üslup ve ilgili alandaki anlatıma ağırlık verilerek Türkçe ve İngilizce paralel metinler kullanılarak çevirisi. Sınıf içi alıştırmalar ve yazılı ödevler ders çalışmasının bir parçası olacaktır.

Management and Organization Concepts; The Concept of Volunteering and Volunteer Management; Basic Volunteering Areas (Disaster and Emergency, Environment, Education and Culture, Sports, Health and Social Services etc.); Project Development Related to Volunteer Work and Participation in Volunteer Work in the Field; Ethical, Moral, Religious, Traditional Values and Principles in Voluntary Work; Participation in Voluntary Work in Public Institutions, Local Governments and NGOs; Risk Groups and Volunteering in Society; Immigrants and Volunteering.

Bu derste insanlığın ortaya çıkışından günümüze kadar ortaya çıkan düşünce akımlarının ve medeniyetlerin dünyanın ekonomik, sosyal, siyasal ve kültürel birikimine katkıları ele alınmaktadır.

Bu derste ilk medeniyet merkezlerindeki ekonomik ve toplumsal hayat (Bereketli Hilal havzası), ilk çağlarda farklı medeniyet havzalarındaki ekonomik ve toplumsal gelişmeler, orta çağ, doğu, batı ve İslam dünyasında ekonomik yapılardaki farklılıklar, modernitenin doğuşu, ticaret ve sanayi kapitalizminden finans kapitalizmine geçiş süreçleri, toplumsal alandaki değişimler analiz edilmektedir.

Blokzincir teknolojisinin gelişimi, temel kavramları, algoritmaları, blokzincir teknolojisindeki şifreleme yöntemleri, blokzinciri teknolojisinin kullanım alanları, blok yapıları, teknolojinin hukuki alt yapısı, sanal paralar ve diğer uygulama alanları.