Dersler

Üniversitemize yeni kaydolan öğrencilere oryantasyon programı kapsamında müfredat, işleyiş, birimler, yönetmelikler, sistem ve olanakların tanıtılması ile genel kültür kazandırmak.

Sosyal düzen; hukukun prensipleri; hukukta hiyerarşi; Kanunun dalları; Kanuni ilişkiler ve haklar; Ticari Hukuk; Kanunda bireysel haklar; Özel Sözleşme çeşitleri (leasing, franchising, factoring, fortfaiting).

Kariyer Yönetimi, Zeka, Yetenek, Kişilik, SWOT Analizi, Uluslararası Değişim Programları, İletişim Becerileri, CV hazırlama, Ön Yazı Hazırlama, Sektörleri Tanıma, Girişimcilik

Kamu Yönetimi bilimindeki temel kavram ve konular derinlemesine ve eleştirel bir bakış açısıyla incelenecektir. Bu incelemenin sonunda hem güncel hayatta yaşanan olayları doğru anlama ve analiz edebilme yetisinin artması hem de ileride görev alınacak kamu kuruluşlarında etkin çalışmalar yapılmasını sağlamak amaçlanmaktadır.

Sayılar ve sayılar üzerinde işlemler, Denklemler ve eşitsizlikler, Fonksiyonlar ve grafikleri, Cebirsel fonksiyonlar, Üstel ve Logaritmik fonksiyonlar, Limit, Süreklilik, Türev, Diferansiyel ve uygulamaları, Belirsiz integral, elemanter fonksiyonların integralleri ve integral alma teknikleri, Belirli integral ve uygulamaları.

Bilimsel bilginin doğası ve sosyal bilimlerle ilgili genel bilgilerin yanı sıra felsefe, antropoloji, sosyoloji, psikoloji, tarih, siyaset bilimi ve ekonomi disiplinlerinden seçilmiş konular dersin içeriğini oluşturacaktır.

Dersin amacına uygun olarak, öğrencilerin özgür ve bilimsel düşünce gücüne ve geniş bir dünya görüşüne sahip bireyler olmalarını sağlamak, ulusal kültürümüzün ve dilimizin evrensel kültür içinde korunarak geliştirilmesine ve zenginleştirilmesine katkıda bulunmalarını sağlamak amacıyla TÜRK 103 dersinde; dillerin ortaya çıkışı, köken ve yapı bakımından dünya dilleri, Türkçe'nin dünya dilleri arasındaki yeri, Türkçe'nin tarihsel gelişimi, yapı bakımından Türkçe, sözcükleri kök ve eklerine ayırma ve sözcük türetme çalışmaları, anlatım bozuklukları, dilekçe yazma, özgeçmiş hazırlama gibi konular işlenmekte; dersin amacını desteklemek üzere çeşitli romanlar, şiir kitapları, deneme kitapları okunup incelenmektedir.

Ekonomi biliminin gelişimi, ekonomik aktörler, ekonomik aktörlerin davranış tarzları, piyasa çeşitleri, makro ekonominin genel kavramları.

Sosyal psikolojinin tanımı, ön yargı, uyma ve otoriteye itaat, sosyal algı, sosyal biliş, tutumlar, bilişsel çelişki, toplum yanlısı davranışlar, benlik, temel araştırma yöntemleri

Devlet, Siyaset ve Meşruiyet, Siyasi Düzenlerin Sınıflandırılması, Siyasi Kültür ve Siyasi Gelişme.

Bu derste geç modern çağın önemli tarihsel süreçlerini dünya çapında incelenecek, 1780’den Birinci Dünya Savaşı’na kadar bir süreç ele alınarak, küreselleşme ile bağlantılar kurulacaktır.

Türk İnkılabının tarihi anlamını ve önemini belirtmek. XIX. yüzyıldan itibaren Osmanlı İmparatorluğu’nda görülen değişimleri ve İmparatorluğun çözülme nedenlerini, kurtarma çabalarıyla birlikte ele almak. Türk ulusunun, bağımsızlığını kazanarak varlığını sürdürmek amacıyla gerçekleştirdiği Kurtuluş Savaşı’nın hazırlık ve savaş evrelerini, ulusal egemenliğe dayalı yeni ve çağdaş devletin kuruluş aşamaları ile ilişkilendirerek değerlendirmek. Atatürk döneminde Türkiye Cumhuriyeti’nin iç ve dış politika sahasında harcadığı çabaları, ekonomik hedeflerine ulaşma gayretini ve bu alanlardaki kazanımlarını göstermek. Toplumsal ve kültürel alanda yapılan inkılaplarla ulaşılmak istenen çağdaş uygarlık düzeyini tanıtmak. Mustafa Kemal Atatürk’ün asker, devlet adamı, inkılapçı kişiliğini ve Atatürkçü düşünce sitemini açıklamak ve dünyadaki yerini vurgulamak. Bu çerçevede, Atatürk İnkılaplarını akılcı, bilimsel ve milli esaslar doğrultusunda kavratarak, Türk Cumhuriyeti’nin güncel gelişmeleri üzerinde bilinç kazandırmak ve olayları değerlendirme yeteneğini geliştirmek.

Küreselleşme söyleminin temel kavramsal araçları, küreselleşme sürecine yönelik teorik analizler, küreselleşmenin boyutları; ekonomik, siyasal, teknolojik, kültürel, vs.

Bilgi Çağı Gereksinimleri, Yazılım ve Çoklu Ortam, İşletim Sistemleri, Bilgisayarın İçindekiler (Bellek, CPU, Depolama, Giriş/çıkış, Ağlar, İnternet, Verimlilik Yazılımı), Proje hazırlama.

İstatistik tanımı ve genel kavramlar, ihtimal tanımı ve aksiyomları, değişken ve rassal değişkenler, ihtimal dağılımları, (binomial, geometrik, hipergeometrik, Poisson, normal ve t dağılımı); örnekleme teorisi; parametre değerlerinin örnekten tahmin yöntemleri: noktasal ve aralıksal tahmin tahmini. Parametrelere ilişkin güven aralıkları.

Kamu yönetimi ve yönetim bilimi ilişkisinin incelenmesi. Yönetim biliminin kapsam ve içeriğinin değerlendirilmesi. Organizasyon ve organizasyonlara ilişkin temel unsurların açıklanması. Organizasyonların toplumdaki yeri ve işlevlerinin sorgulanması. Organizasyonların temel özelliklerinin anlatılması ve konuya ilişkin yeni kavramların ve kuramların tanıtılması. Yönetimin fonksiyonlarının ayrıntılı olarak değerlendirilmesi.

Bu kapsamda tarihten günümüze Türkiye’de kamu yönetiminin yapısı ve işleyişi, yerel yönetimler ve merkezi yönetim, hükümet ve güçler ayrılığı, özerk kamu kuruluşları ve kamu teşkilatlanma yapısı gibi konularda temel alan bilgisi sunmayı hedeflemektedir.

Siyasal düşünceler tarihinin ana dönemleri, Siyasal düşünceleri karşılaştırmalı analizi, Siyasal düşüncelerin felsefi ve sosyo-ekonomik perspektifi gibi konuları içerir.

Modernite ve post-modernitenin tanımı, moderniteye temel kuramsal yaklaşımlar, sanayi devrimi ve sonuçları, Fordizm ve Taylorizm, egemen tüketici kavramı, tüketim kültürü ve küreselleşme, aşırı tüketimin çevresel etkileri.

Türk anayasa hukuku kapsamında bireyin ve devletin temel hakları ve yükümlülükleri

Geniş zaman, have/has, there is/are, some/any, can/can't, şimdiki zaman, artikeller, edatlar, geçmiş zaman, gelecek zaman, kıyaslama sıfatları

Bir araştırma problemini ele alıp, hipotez geliştirmek ve uygun araştırma tasarımı ile veri toplayıp, analiz etme ve raporlama becerilerini kazanmak. Araştırma yöntemlerini , excel ve word kullanımını öğretmek.

Öğrencilere; endüstri toplumunun üçüncü bilgi çağı ve dördüncü internet çağında stratejik veri olarak ortaya çıkan bilginin elde edilmesi, işlenmesi, faydalı bilgi olarak yeniden üretimi ve kullanılması, süreçleri, teknolojileri, sistemleri ve güvenliği konusunda lisans düzeyinde bilgi-beceri ve yetkinlik kazandırmak.

Bu ders kapsamında, kent, kentleşme, kent planlaması, kentsel ekonomi, kentsel yoksulluk ve kentsel dönüşüm konularını ele alınacaktır. Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi öğrencileri bu ders kapsamında, kent ve kentleşme kavramlarının teorik olarak yorumlayarak analiz etme, dünyada ve Türkiye’de kentleşmenin tarihi sürecini açıklama becerilerini kazanacaklardır.

Bu ders liberalizm, muhafazakârlık, sosyalizm, milliyetçilik, anayasacılık, kozmopolitanizm ve köktencilik gibi modern siyasal ideolojilerin kökenlerini, gelişimini ve 21. yüzyıldaki iz düşümlerini analiz etmektedir.

İdare hukukuna ilişkin kavramlar ve temel ilkeler, idare hukukunun doğuşu, gelişimi ve özellikleri, idare hukukunun kaynakları, Türkiye’nin idari teşkilatı, idari faaliyetler, idari işlem ve idarenin sözleşmeleri, idarenin personeli, idarenin malları ve idarenin sorumluluğu konuları ders kapsamında ele alınacak konulardır.

A1 düzeyinde – alfabe, sayılar, günler, milliyetler.. gibi temel kavramları to be fiili ile kullanabilir. Kişisel bilgilerini girerek başvuru formu doldurabilir. Geniş Zaman, Geçmiş Zaman ve Şimdiki Zaman kiplerinde olumlu, olumsuz cümleleri ve soruları ayırtedebilir. Şahıs zamirlerini, sahiplik sıfatlarını ve tanımlayıcı sıfatları kullanarak işle ilgili cümleler kurabilir. Şirket tiplerini ve faaliyetlerini geniş zaman kipi kullanarak anlatabilir. Zaman belirten edatları ve Şimdiki Zaman kipini kullanarak planlardan, toplantılardan bahsedebilir. “Will” yapısını kullanarak telefonda temel düzeyde talepte veya vaatte bulunabilir. Temel düzeyde yazılmış şikayet mektuplarını anlayabilir ve ona basitçe yanıt verebilir. Temel sıfatları kullanarak bir şeyi tarif edebilir ve iki şeyi karşılaştırabilir. Grafik veya tabloda verilmiş bilgileri anlayabilir. 1. tipte koşul cümleleri kullanabilir, sayılar, saatler ve tarihler kullanarak geçmiş ve gelecekteki olayları anlatabilir.

Kamu maliyesinin tanımı, kapsamı ve amaçları, kamu giderleri, kamu gelirleri, kamu bütçesi, kamu borçlanması ve bu kavramların ve süreçlerin Türkiye'deki karşılığı ve işleyişi bu derste işlenecek konular arasındadır.

Modern Türkiye’nin siyasi tarihine kısa bir yolculuk imkanı tanıyan bu ders kapsamında, Osmanlı’nın son döneminde bugüne Batılılaşma hareketleri; modern Cumhuriyetin temellerini atan tarihsel gelişmeler; Türkiye siyasetinde temel tartışmalar ve güncel sorunlar ele alınmaktadır.

Toplumsal Hareketler ve Sivil Eylem dersi öncelikli olarak öğrencileri toplumsal hareketler çalışmaları alanıyla tanıştırmayı amaçlar ve farklı tarihi dönemlerde ve bugün, farklı sebep ve sonuçları olan toplumsal hareketleri teorik çerçevede incelemelerini hedefler.

 

Türk yerel yönetim tarihçiliği, bu günkü mevcut yerel yönetim yapılanmaları, ülkemizin yerel yönetimler alanındaki sorunları, dünyadaki yerel yönetimlere ilişkin kavramları irdelemek bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Ders iki temel kavram üzerine oturmaktadır. Bunlardan birisi sosyal bilimlerde karşılaştırma iken diğeri siyasi yönetim biçimidir. Dünyada uygulanan siyasi yönetim biçimleri detaylı bir biçimde bu iki temel üzerinden karşılaştırılarak analiz edilir. Söz konusu siyasi yönetim biçimlerini tam kavrayabilmek ve birbirleriyle karşılaştırmalı olarak değerlendirebilmek için, modern dünyanın kuruluşunun ardında yatan sosyo-ekonomik, sosyo-politik ve ideolojik yapıyı, bu yapı içerisindeki farklılıklarla birlikte bilmek ve anlamak gerekir. Derste ayrıca bu yapı karşılaştırmalı olarak modernleşme teorileri ile Immanuel Wallerstein’ın adıyla eşleşmiş dünya-sistemleri teorisi üzerinden incelenir.

Sosyopolitik verileri kuramsal bilgiyle analiz eder ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirir.

 

Bu ders kapsamında kamu görevlilerinin tanımı, kamu personel yönetimi ilkeleri, memurluğa giriş ve atanma süreçleri, memurların hakları, memurların ödev ve sorumlulukları incelenecektir.

Üzerinde durulacak bazı sorular şöyledir: Demokrasi nedir ve ne değildir? Demokrasi türleri nelerdir? Demokrasinin formal (politik, ekonomik, hukuki) ve enformal (kültürel, ideolojik) kurumları nelerdir? Demokrasi ve özgürlük arasındaki ilişki nedir? Demokrasi ve eşitlik arasındaki ilişki nedir? Demokrasi ve kamu yararı arasındaki ilişki nedir? Demokrasi ve erdem arasındaki ilişki nedir? Etkin yurttaşlık, sivil itaatsizlik ne demektir? Sivil eylem ve protesto hakları ile demokrasi arasındaki ilişki nedir? Anayasal demokrasi ne demektir? Yurttaşlık, ulus devlet, laiklik ne demektir ve demokrasiyle tarihi ve felsefi bağları nedir?

 

 

Öğrencinin, mezun olabilmek için bir araştırma projesi hazırlaması gerekir. Bu proje, bir danışman gözetiminde hazırlanıp tamamlandıktan sonra jüri önünde sunulacaktır. Öğrencinin, öğrenimi boyunca edindiği bilgi ve becerileri bu projede yansıtması beklenmektedir. Bu deneyim ona bilimsel yöntemleri uygulama fırsatı verecek ve onun yazılı ve sözlü prezantasyon becerisinin gelişmesine yardımcı olacaktır.

 

 

 

Öğrencilerin bu derste selamlaşma, tanışma, sipariş verme, hesap ödeme, sınıf içerisinde bulunan nesneleri ve evini tarif etme konularında beceri kazanmasını sağlamak.

Öğrencilere bu derste günlük akış, randevu vermek, randevu almak, iptal etmek, yol tarifi, tarihler, aylar, günler ve meslekler hakkında bilgi kazandırılır.

Bu ders Çince'ye bir başlangıç niteliğinde olup, öğrencilerin 4 temel tonlama becerisini kazanmalarını, sözcük bilgisi geliştirmelerini ve temel dilbilgisi kurallarını öğrenerek kullanabilmelerini amaçlar.

CIN 101 dersinin devamı niteliğinde olup öğrenilen konuların pekiştirilmesini, kelime bilgisinin arttırılmasını ve bunların çeşitli diyaloglarda kullanılmasını hedefler.

CIN 102 dersinin devamı niteliğinde olup öğrenilen konuların pekiştirilmesini, kelime bilgisinin arttırılmasını ve bunların çeşitli diyaloglarda kullanılmasını hedefler.

CIN 103 dersinin devamı niteliğinde olup öğrenilen konuların pekiştirilmesini, kelime bilgisinin arttırılmasını ve bunların çeşitli diyaloglarda kullanılmasını hedefler.

İktisat biliminin doğuşunu ve gelişimini hazırlayan ve sağlayan düşünce ve kuramların tarihi süreç içerisinde kimler tarafından ortaya konulduğunu ve bunların mahiyetini ve metodolojilerini içeren sistem ve doktrinlerin incelenmesi.

Uluslararası ticaretle ilgili klasik ve Neo-Klasik teoriler; Heckscher-Ohlin teorisi; Stolper-Samuelson teorisi; güncel teoriler; gümrük tarifeleri ve sübvansiyonlar; kotalar, ticaretin liberalleştirilmesi için gösterilen çabalar; ekonomik bütünleşme; ödemeler dengesi; döviz piyasaları.

Kalkınmanın anlamı, kalkınmanın ölçülmesi, azgelişmiş ülkelerin özellikleri, kalkınma teorileri, kalkınma ile sektörlerin, teknolojinin, beşeri sermayenin ilişkileri, küreselleşme ile değişen kalkınma yaklaşımları gibi konuları anlatılmaktadır.

Ekonomik Küreselleşme ve Dünya Ekonomisi dersi hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır.

Derste; emek arzı, emek talebi, ücret farklılıkları, işgücü hesaplamaları ve işgücü bakımından makroekonomik politikalar gibi konular açıklanır.

Bu derste yeniliğin ve buluş kavramlarının tanımı,yenilik türleri, teknolojik değişimin ölçülmesi, ters inovasyon, ulusal yenilik sistemleri, açık/kapalı inovasyon, yeniliğin finansmanı ve ekonomik büyüme ile yenilik arasındaki ilişkiler üzerinde durulacaktır. Bu dersin sonunda öğrenciler, geleneksel ve güncel yenilik modellerine ilişkin teoriler hakkında bilgi sahibi olacaktır.

Türkiye ekonomisinde kuruluşundan bu yana kaydedilen gelişmeler; Türkiye ekonomisinin analizi; yapısı, trendleri, problemleri ve politika uygulamaları; küreselleşme ve Türkiye ekonomisi; Türkiye ekonomisinin günümüzdeki yapısı

 

 

 

Dersin temel amacı, öğrencilerin eğitim yaşantıları boyunca edindikleri bilgi, beceri ve birikimleri kullanarak üniversite ile toplum arasındaki bağları güçlendirilmek; insani, sosyal, ekonomik vb. problemlerle toplumda göç ve afetler, engelliler, dezavantajlı gruplar başta olmak üzere çeşitli konu ve sorunlar hakkında duyarlılık kazanmalarını sağlamak; katılacakları ve gerçekleştirecekleri bazı gönüllülük faaliyetleriyle insani, sosyal, kültürel, ahlaki değerlerin ve becerilerin geliştirilmesini sağlamak olup bu amaç doğrultusunda toplumda engelli yaşamı, göç ve afet gibi toplumsal hassasiyetin yüksek olduğu konularda görünürlüğü ve farkındalığı artırmak; böylece öğrencilerin seçecekleri bir gönüllülük alanında, önceden hazırlanacak bir plan dâhilinde bir dönem boyunca gönüllü çalışmalarda görev almalarını ve sonuçlarını paylaşmalarını sağlamaktır.

İnsan Hakları-Temel Hak ve Özgürlükler-Kamu Hürriyetleri Ayrımı, Hak ve Özgürlükleri Sınırlama Rejimi, Hakkın Kötüye Kullanılması Yasağı, Hakkın Kullanımının Durdurulması, Temel Hakların Yatay Etkileri , Yaşama Hakkı, Maddi ve Manevi Varlığın Bütünlüğü , Adil Yargılanma Hakkı , Düşünce, Vicdan ve Din Özgürlüğü, İfade Özgürlüğü , Çevre Hakkı, Mülkiyet Hakkı, Angarya ve Kölelik Yasağı, Sağlık Hakkı, İnsan Hakları Avrupa Mahkemesi’ne Bireysel Başvuru Hakkı , Kabul Edilebilirlik Koşulları (İnsan Hakları Avrupa Mahkemesi bakımından), Türk Anayasa Mahkemesi’ne Bireysel Başvuru Hakkı , Kabul Edilebilirlik Koşulları (Türk Anayasa Mahkemesi bakımından), Türk Anayasa Mahkemesi’ne Bireysel Başvurunun Etkililiğinin Değerlendirilmesi

Sosyal güvenlik hukukuna giriş ve temel kavramlar, Sosyal güvenlik kuruluşları, Sosyal riskler ve çeşitleri, Sosyal geçim yardımları, Sosyal eğitim ve konut yardımları, Sosyal sigorta işlemleri, İş kazaları ve meslek hastalıkları sigortası ile Analık sigortası, Malullük sigortası, Yaşlılık sigortası, Ölüm sigortası, Genel sağlık sigortası, Hizmet birleştirilmesi ve borçlanması, İşsizlik sigortası, Bireysel Emeklilik Sistemi.

İş Hukukunun tarihsel gelişimi, temel kavramlar; özellikle işçi, işveren ve işveren vekili, kurumlar, iş hukukunun amacı, iş hukukunun kaynakları ve ilkeleri, asıl işveren-alt işveren ilişkisi, işyeri kavramı ve işyerinin devri, iş sözleşmesinin kurulması ve türleri, çalışma süreleri ve fazla çalışma, işverenin borçları, işçinin borçları, dinlenme hakkı, hafta tatili ve yıllık ücretli izin, iş sözleşmesinin sona ermesi; fesih ve ihbar kavramları, süreli fesih bildirimi ve iş güvencesi, derhal fesih, iş sözleşmesinin sona ermesi ve sözleşmenin sona ermesinin sonuçları, kıdem tazminatı.

 

 

 

Kültür kuramları ve eleştirisine giriş, “Kültür ve kuram nedir?”, Edebiyat kuramları ve eleştirisi; Hermenötik, alımlama kuramı, postmodernism, yabancılaştırma, biçimcilik; montaj ve anlam, Marksist kuram, Frankfurt Okulu, meta fetişizmi, tüketim kültürü, ideoloji; kültür emperyalizmi, siyasal kültür, göstergebilim; kodlar, yananlam, düzanlam, eğretileme, düzdeğişmece, metinlerarasılık, yapısalcılık, psikanalitik kuram; id, ego, superego, mit, yoğunlaşma, Oidipus kompleksi, yüceltme; arketip, gölge, kahramanlar, sosyalojik kuram; kültür, popüler kültür, çokkültürcülük, anomi, kutsal ve dünyevi; kitle iletişim araçları, kitle toplumu, popüler kültür; gündelik yaşam, Talcott Parsons’ın çalışmalarında kültür ve toplumsal bütünleşme; Durkheimcılar: Ritüel, sınıflandırma ve kutsal olan, kültür kuramları içerik değerlendirmesi.

 

Sözlü iletişim, sözsüz iletişim, yazılı iletişim, bireylerarası iletişim, grup iletişimi, kitle iletişimi, çevrimiçi iletişim.

A2-B1 düzeyinde - geçmiş zaman kullanarak yapılan bir tatili anlatma, izlediği bir filmi anlatma, dinlediğini anlama ve fikir verme, geçmiş zaman kullanarak bireysel deneyimleri hakkında konuşma ve yazma, üstünlük sıfatları kullanarak bir yeri tasvir etme, ‘önce, sonra, -iken kullanarak kültürel etkinlikler hakkında konuşma, ‘should ve have to’ kullanarak öneriler ve zorunluluklar hakkında konuşma, ‘too much, too many, enough’ kullanarak alışveriş alışkanlıkları hakkında konuşma, sıfat cümleciği kullanarak tercihler hakkında konuşma, sürekli geçmiş zaman-past continuous kullanarak geçmiş bir olayı anlatma, ‘may, might, can, could, must’ gibi yardımcı filler kullanarak tahmin yapma cümleleri kurma, ‘used to’ kullanarak geçmiş alışkanlıklar hakkında konuşma, Şart cümleleri-If clauses kullanarak ihtimaller üzerinde konuşma

B1 düzeyinde - hobiler hakkında konuşma ve yazma, edilgen yapı kullanarak müzeler ve sanat hakkında konuşma ve yazma, sıfat cümlecikleri kullanarak insanların karakterleri ile ilgili konuşma ve yazma, teknoloji ve teknolojik ürünler hakkında konuşma ve yazma, -mişli geçmiş zaman kullanarak geçmişteki bir olayı anlatma, insanların görünüşlerini tasvir etme, ettirgen çatı kullanarak cümle kurma, bir semtin iyi ve kötü özellikleri hakkında konuşma ve yazma, şart cümleleri-If clauses kullanarak ihtimaller üzerinde konuşma, gerçekleşmeyecek durumları ifade eden şart cümleleri kullanma- second conditional, pişmanlıklar ve sorunlara çözümler hakkında konuşma ve yazma, may, might, can, could, must gibi yardımcı modal filler kullanarak ihtimaller üzerinde konuşma ve yazma, icatlar hakkında konuşma ve yazma, şart cümleleri kullanarak geçmişteki ihtimalleri konuşma ve yazma-Third conditional, dolaylı anlatım kullanarak haberler ile ilgili konuşma ve yazma

Satış konusunda bilgilendirmek. Satış sürecini yönetmek, satış temsilcisi eğitimi, işe alım

Girişimcilik kavramı, Girişimcilik özelliklerinin değerlendirilmesi, yaratıcılık ve iş fikri geliştirme ve yaratıcılık egzersizleri, küçük işletmelerin çeşitleri, KOBİ’lerde yönetim, KOBİ’lerde insan kaynakları yönetimi, KOBİ’lerde halkla ilişkiler, KOBİ’lerde pazarlama, Pazar araştırma, KOBİ’lerde üretim yönetimi, KOBİ’lerde ARGE, KOBİ’lerde finansman, KOBİ’lerde muhasebe, İş planı kavramı, iş planı pazarlama planı, üretim planı, yönetim planı, finansal planları içerecek şekilde değerlendirilmesi.

Proje ve proje yönetiminin tanımı; proje yönetimi sürecinin bileşenleri; proje organizasyonu; faaliyetlerin analizi; proje çizelgeleme; kaynak yönetimi; projede teknoloji yönetimi; bütçeleme; proje takibi ve kontrolü

 

 

Stratejik yönetim kavramının ortaya çıkışı, gelişimi ve dönüşümü üzerinden kamu sektöründe ve kamu hizmetlerinde nasıl karşılık bulduğu ve kamu kurumlarında hazırlanması zorunlu hale getirilen stratejik planların incelenmesi dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Bu ders kapsamında bürokrasinin ortaya çıkışı, yeni kamu işletmeciliği yaklaşımı, yönetişim kavramı, e-devlet uygulamaları ve kamu politikası yaklaşımı incelenecektir.

Bu ders kapsamında yönetişim, e-devlet kavramları, Yönetim-Teknoloji ilişkisinin tarihçesi, e-devlet hakkındaki kuramsal tartışmalar, e-devlet yapılanması, e-devletin sorunları ve e-devletin geleceği incelenecektir.

Küreselleşme sürecinin dünya üzerinde oluşturduğu sorun alanlarından biri olan, pek çok sektörü doğrudan yada dolaylı olarak etkileyen, bu bağlamda stratejik bir olgu olarak karşımıza çıkan temel çevre sorunlarını tanıtmak ve bu sorunlarla karşılaşılmaması veya aşılması için gerekli yönetsel, hukuksal ve politik mekanizmaları yerel ve küresel ölçekte anlatmaktır.

Konu anlatımı, iletişimsel Metot, görsel-işitsel metotlar, soru-cevap tekniği, dilbilimsel metot, takım/grup çalışması, rol oynama/dramatize etme.

Konu anlatımı, iletişimsel Metot, görsel-işitsel metotlar, soru-cevap tekniği, dilbilimsel metot, takım/grup çalışması, rol oynama/dramatize etme

Konu anlatımı, iletişimsel Metot, görsel-işitsel metotlar, soru-cevap tekniği, dilbilimsel metot, takım/grup çalışması, rol oynama/dramatize etme

Konu anlatımı, iletişimsel Metot, görsel-işitsel metotlar, soru-cevap tekniği, dilbilimsel metot, takım/grup çalışması, rol oynama/dramatize etme

Bu ders ekonomi politiğin tarihi gelişimini ve disiplinlerarası bir çalışma alanı olarak önemini anlatır. Merkantalizm, liberalism, Marksizm gibi geleneksel kuramları ve rasyonel seçim, inşacılık, hegemonyacı istikrar teorisi ve feminizm gibi alternatif kuramları, kapitalist dünya-ekonominin ortaya çıkışını ve devlet, piyasa ve toplum dinamik ve ilişkilerini, makro-tarihi düzlemde, analiz eder. Devamında, dünya-ekonomisinin küreselleşme dinamiklerini ve küreselleşme olgularını inceler.

Gelişmekte olan ülkelerde politika dersi, literatürde siyasi gelişim ve kalkınma çalışmaları olarak bilinen alanın konularını kapsar. Öğrenciler takım çalışması halinde (öğrenci sayısına göre) gruplar oluşturarak, bir ampirik çalışma yaparlar. Araştırmaları sonucu grup halinde yazılmış bir makale ve sınıfta grup halinde yapılmak üzere sunum teslim ederler.

Sivil toplum kuruluşlarının terminolojisi, anlamı, görevleri, sorunları ve türleri ile devletle ilişki biçimleri, yurttaş-birey-devlet unsurları arasındaki yeri.

Akdeniz’in doğu hinterlandının “Ortadoğu” olarak adlandırılması, Ortadoğu’da Yahudi, Hıristiyan ve İslam dinlerinin tarihsel oluşumu ve gelişimi, Osmanlı hakimiyetinde Ortadoğu, Sanayi devrimi sonrası Ortadoğu’nun kapitalist sisteme entegrasyonu, Emperyalizm ve petrol, Birinci Dünya Savaşı öncesi ve sonrası siyasi-askeri ve iktisadi gelişmeler, İkinci Dünya Savaşı sonunda oluşan İki Kutuplu dünya Düzeninde Ortadoğu, ABD-SSCB Soğuk Savaş sürecinde Ortadoğu, Sovyetler Birliği’nin yıkılmasından sonra oluşan “Yeni Dünya Düzeni” içinde Ortadoğu’nun şekillenmesi

Bu ders kapsamında vatandaşlık kavramı, Türkiye'de vatandaşlık haklarının geçirdiği dönüşüm, insan hakları kavramı, ulus-devlet ve hak kavramsallaştırmaları, kozmopolitanizm tartışılacaktır.

Bu derste modern toplumsal süreçlerin çözümlenmesinde toplumsal cinsiyet perspektifinin önemini ele alınmaktadır. Toplumsal cinsiyetin yaşadığımız dünyanın şekillenmesindeki rolünün anlaşılması için siyasal katılım, emek süreçleri, aile, piyasa, devletin egemenlik pratikleri, kültürel temsiller gibi farklı alanlara odaklanılmaktadır. Bunların yanı sıra şiddet, erkeklik, mekân ve toplumsal cinsiyet ilişkisi ele alınacak konular arasındadır.

 

 

Derste Türkiye’de sekülarizmin gelişimi, dini eğitim, cemaatler, köktendinciliğin ekonomi politiği ve siyasal İslam konuları ele alınacaktır.

Afrika kıtasının sömürgeleştirilmesi, Kıtanın siyah nüfusunun köleleştirilmesi, emperyalist deniz aşırı köle ticareti ile Amerika kıtasında endüstriyel bitki plantasyon üretimi işgücünün karşılanması, siyah renkli nüfusa karşı ırkçı ayrımcılığının ve “zenci”, “yamyam” algısının oluşturulması, Bitkisel endüstriyel kültür üretimi ile Kıtanın ekolojik yapısının bozulması, Kıtada oluşan kıtlık ve açlık, Kıtanın emperyalist güçler tarafından işgal edilmesi ve bu işgale karşı oluşan direniş ve mücadele, Kıtada ulus devletlerin oluşma süreci, Kıtada oluşan kabile çatışmaları, Afrika kıtasındaki Osmanlı Devletinin topraklarının işgali ve paylaşılması, tarihsel süreç içinde Akdeniz hakimiyeti, Uzak-Doğu deniz yolu hakimiyeti, Süveyş ve Cebeli Tarık deniz geçişleri ile Aden Boğazı hakimiyeti, Kuzey Afrika’da Fransız-İtalyan işgalleri ve Cezayir-Libya bağımsızlık mücadeleleri, Kıtanın petrol ve kıymetli madenlerinin emperyalist sömürü ile yağmalanması, Akdeniz’de hidro-karbon kaynaklarının paylaşımı çerçevesinde stratejik güç mücadeleleri, Osmanlı-Türkiye Afrika ilişkilerinin tarihsel gelişimi ve devamlılığı

Sinema ve film yapma, sosyal ve politik değişimleri ele alışı ve hatta yönlendirmesiyle bizzat kendisi bir politik eylemdir. Bu derste, dünya tarihinin önemli politik dönüm noktaları ve dönemleri, ideoloji, propaganda, toplumsal çatışma, savaş, ihtilal ve devrimleri dünya sinemasının önemli filmleri üzerinden analiz edilir. Orson Wells’den Andrey Tarkovski’ye, Krzysztof Kieslowski’den Stanley Kubrick’e, Roman Polanski’den Steven Spielberg’e, Thomas Vinterberg’den Jean-luc Godard’a, Bernardo Bertolucci’den Akira Kurosava’ya, Abbas Kierostami’den Yorgos Lantimos’a, Bong Joon-ho’dan Ferhad Ashgari’ye, Martin Scorcese’den Matthieu Kassovitz’e, Galder Gaztelu-Urrutia’dan Alejandro González Iñárritu’ya kadar ve daha fazla yönetmenin gözünden sinema ve politika bağı incelenir. Suç, kapitalizm, doğa, bilim, hayat, ölüm, ütopya, distopya, faşizm, sosyalizm, devrim, savaş, sömürgecilik, göç, emperyalizm, güç ve disiplin, birey ve devlet, sınıf, aile, özgürlük ve eşitlik, eşitsizlik, ölümsüzlük, sıradanlık, yalnızlık, aşk, toplumsal cinsiyet, hayal, hayal kırıklığı ve çocukluk genel temalardan bazılarıdır.

 

Öğrenimlerinin son yılına gelmiş öğrencilere, takım içinde sorumluluk alıp, kazanmış oldukları mesleki bilgileri ve bilimsel çalışma yöntemlerini kullanarak, gerçekçi kısıtlar altında problem çözme, proje takvimine uygun çalışma, ürünlerini yönergeye uygun olarak hazırlayıp yazılı ve sözlü sunabilme becerisi kazandırmaktır.

Özellikle öğrencinin eğilimi olan ve ilgi duyduğu alanı ile ilişkili konulara dair ön görüşme, öğrencileri yönlendirme, seminer kritiği ve değerlendirilmesi, ders kapsamında seminer Kavramı, beden dili ve etkili iletişim, iletişimin öğeleri ve iletişimin işlevleri, iknanın ilkeleri, kişilerarası iletişim sorunları, çatışma (uyuşmazlık) yönetimi ve stres, iş yerinde motivasyon, etkili konuşma becerisi, nasıl etkili konuşmacı olunur?, etkili konuşmanın önemi ve üzerinde durulması gereken noktalardır.

Kentlere tarihsel bakış, sanayi devrimi ve modernleşme, kentleşme ve kent yaşamına sosyolojik yaklaşımlar, endüstriyel şehirlerin ortaya çıkışı, göç, tüketim, suç, kent ve kolektif eylem, çevre.

Teknoloji bağımlılığının ne olduğunu, insana ve topluma olan etkilerini; diğer bağımlılıklarla ve günümüz yaşantısıyla olan ilişkisini irdelemek, teknoloji bağımlılığı ve onunla mücadele ile ilgili ilke ve kurallar konusunda akademik bir bakış açısı kazandırmak; teknoloji bağımlılığının tarihçesini ve onu nasıl anlamamız gerektiğine dair bir bakış açısı kazandırmak, teknoloji bağımlılığına ilişkin literatürü ele almak

Sanat eserlerini tarihsel süreç içinde mimari, resim, heykel, kabartma , toplumsal yapı ve tüm özellikleri ile incelemek.

Romanesk sanat, Gotik sanat, Rönesans sanatı(mimari, resim, heykel), Barok sanat, Rokoko üslubu, Fransız devriminin sanata etkileri Neo-Klasisizm, Romantizm üslupları, sanatçıları ve eserleri görsel örnekler eşliğinde öğretilir.

E-ticaret uygulamaları konusunda bilgilendirmek. E-ticaret sürecini yönetmek ,e-ticaretin gelişimi